Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Resulatet fra Eu-kontrollen viser 'stryk' på avgasskontrollen for min 92, 1.6
Har nylig byttet; Plugger, pluggledninger, drivstoff-filter, luftfilter og oljefilter (hvis alle disse har påvirkning på dette?)
Er neste steg ny katalysator? Kan denne kjøpes brukt for en billig penge? Eller er det andre tips som bør prøves først?
Alle tips taes imot med takk, ligger nemlig under nedrykkstreken når det gjelder kunnskap om motor osv
Det er vel bare lambdaverdien som en PKK kontrollør ser på er det ikke? Mulig de sjekker CO% også mens de har 4 gass måleren i røret, men det er først og fremst lambda verdi de skal konsentrere seg om. Er lambdaverdien (som skal være notert på EU skjemaet) lav kjører du med fet blanding, noe som også burde gjøre at bensinforbruket er noe høyt. Enkelte bilfabrikanter hadde skiftintervall på lambdasonder en periode på tidlig nittitall(da NA modellene var på høyden), så jeg villle skiftet denne (etter å ha forsikret meg om at motoren din ikke trekker falsk luft mellom luftmengdemåler og topplokk og at eksosanlegg er tett... ) Du kan kjøpe billig lambdasonde hos Biltema med artikkelnummer: 52-950. Jeg har ikke prøvd denne sonden selv, men den burde jo virke selv om den er billig? Tipper det samme vare som hvis du kjøper en uorginal hos MX5parts.. Kommer til å prøve denne sonden selv for å prøve å få ned et noe høyt bensinforbruk.. Lykke til med etterkontroll!
X-93 LE. medlem #610
2010 20th AE Crystal White Pearlescent
Kan også kjøpe en billig lambda av meg.. 4wire bosh som er brukt et halvt år
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
kommer vel også an på åssen kontrollen er tatt vel..?
Jeg kom gjennom med min...og jeg har/hadde dårlige ventiltetninger..så det kom olje rett i forbrenninga. Ergo..ikke bra utslipp... men det var spes. ille på tomgang. Starta en bilen og satte den på tomgang til den var varm så kom det no jævelsk med røyk. Da gikk den ikke gjennom testen. Men det som egentlig skal gjøres er jo at bilen skal kjøres varm, for så å teste utslipp. Dette ble gjort til meg etterpå, og da sto jeg med glans
har litt mere tro på at det er katalysatoren enn lambdan..
Lambdan kan du jo måle med et volt meter. Evt kople på et AF meter.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
er nok enten cat eller lambda ja.. et triks for å komme gjennom kontrollen er visstnok å blande bensinen ut med parafin.. har ikke testa dette sjøl men veit flere som har jort dette med vellykka resultat..
Min miata gikk heller ikke gjennom eu-ok pga avgasser. Etter litt feilsøking fant jeg ut at catten var tom. En tidligere eier må ha fjerna innmat for å få den til å bli sprekere. ny cat og alt var ok!