Miata løpsbil

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

cartman
Site Admin
Site Admin
Status: Offline

Post by cartman »

_mx5_Rune_ wrote:mener å huske at noen senere utgaver skulle ha 260hk, men klarer ikke å huske hvor jeg leste det... :oops:
Det kunne ha vært en bil med ettermarked motorstyring, muligens. Jeg fant ikke noe om det på http://hondanews.com/
Eller at det er en bil kun for Japan...
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Ta en titt på hva gærningene på motorsykkel har mellom beina.
189 hk pr liter om man skal tro spesifikasjonene.
Yamaha R1 2007, 180bhp (189 claimed with ram-air) @ 12.500rpm and 112.7Nm @ 10.000rpm. Seat height 835mm and dry weight: 177kg
-
-
Image
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM

Post by MagnusAntony »

cartman wrote:Volumeffekt kongen...

Er vel Mazda RX-8. 231 hk på 1,3 liter, som gir 177,69 hk/liter?

Image

(Ja, jeg vet det ikke er en vanlig motor, men det har da ingen sagt noe om. :wink: )
Jeg pleier også å dra fram wankelmotor når det er slike sammenligninger men er svært få som vil ha de med i "kåringen". Jeg innser at motoren er litt annerledes men hvorfor la ett så bra konsept bli satt i skyggen?
Skulle egentlig ha wankel men blei MX-5 isteden. Får ta det senere ;)

Og angående mest hk? Mazda RX-7 Type R Bathurst R.

280 (?) hk i 1.3L kruttpakke. Blir vel noe sånt som 215.38 hk/liter hvis jeg ikke regner feil.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
cartman
Site Admin
Site Admin

Post by cartman »

RotaryPower wrote:Jeg pleier også å dra fram wankelmotor når det er slike sammenligninger men er svært få som vil ha de med i "kåringen". Jeg innser at motoren er litt annerledes men hvorfor la ett så bra konsept bli satt i skyggen?
Skulle egentlig ha wankel men blei MX-5 isteden. Får ta det senere ;)

Og angående mest hk? Mazda RX-7 Type R Bathurst R.

280 (?) hk i 1.3L kruttpakke. Blir vel noe sånt som 215.38 hk/liter hvis jeg ikke regner feil.
Da snakker vi overladning, og det blir noe helt annet. Og 500 rwhp ut av en lettere modifisert 13BT (streetport innsug / raceport eksos / EMS / T66) er jo ingen sak.
C a r t m a n
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM

Post by MagnusAntony »

Tenkte meg ikke om før jeg svarte. Beklager. Men du kjenner tilfeldigvis ikke til Frode? SA RX-7 ...?
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
cartman
Site Admin
Site Admin

Post by cartman »

RotaryPower wrote:Tenkte meg ikke om før jeg svarte. Beklager. Men du kjenner tilfeldigvis ikke til Frode? SA RX-7 ...?
Det er da ikke noe å beklage. Man må da mene det man selv vil. Men jeg er enig i at wankel med turbo er noe av det morsomste som finnes. Har selv en RX-7 type FD.

Jeg kjenner ikke Frode, nei.
Har holdt RX-7 prosjektet mitt litt tett til brystet, siden det nå er så mange som "gaper" om hva de skal gjøre, og hvor bra bilen deres blir. Eneste som faktisk har vist seg frem, er Jan-Tore fra Bilforumet/Mazda-OGN, men han har vært mindre heldig med motoren sin. Jeg har ikke tenkt til å gå i samme "fella", så derfor har jeg stengt krana på det meste av info om den bilen.
Pluss at den blir så dyr, at jeg sikkert ikke får den ferdig i år heller.
C a r t m a n
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM

Post by MagnusAntony »

cartman wrote:
RotaryPower wrote:Tenkte meg ikke om før jeg svarte. Beklager. Men du kjenner tilfeldigvis ikke til Frode? SA RX-7 ...?
Det er da ikke noe å beklage. Man må da mene det man selv vil. Men jeg er enig i at wankel med turbo er noe av det morsomste som finnes. Har selv en RX-7 type FD.

Jeg kjenner ikke Frode, nei.
Har holdt RX-7 prosjektet mitt litt tett til brystet, siden det nå er så mange som "gaper" om hva de skal gjøre, og hvor bra bilen deres blir. Eneste som faktisk har vist seg frem, er Jan-Tore fra Bilforumet/Mazda-OGN, men han har vært mindre heldig med motoren sin. Jeg har ikke tenkt til å gå i samme "fella", så derfor har jeg stengt krana på det meste av info om den bilen.
Pluss at den blir så dyr, at jeg sikkert ikke får den ferdig i år heller.
Lykke til med din bil. Mener å huske å ha sett noen kommentarer fra deg som tilsa du hadde en sjuer. Vel, må nesten beklage litt når man kommer med slike sleivspark ;)
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
cartman
Site Admin
Site Admin

Post by cartman »

Sånt er da ikke noen sak.
Og det kommer mer om RX-7 en når den blir klar. Miata'en er selvskreven filmbil når den skal dokumenteres, det er vel få biler som egner seg bedre til å lage "showoff" video av en RX-7 :lol:
C a r t m a n
Post Reply