Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
_mx5_Rune_ wrote:mener å huske at noen senere utgaver skulle ha 260hk, men klarer ikke å huske hvor jeg leste det...
Det kunne ha vært en bil med ettermarked motorstyring, muligens. Jeg fant ikke noe om det på http://hondanews.com/
Eller at det er en bil kun for Japan...
Er vel Mazda RX-8. 231 hk på 1,3 liter, som gir 177,69 hk/liter?
(Ja, jeg vet det ikke er en vanlig motor, men det har da ingen sagt noe om. )
Jeg pleier også å dra fram wankelmotor når det er slike sammenligninger men er svært få som vil ha de med i "kåringen". Jeg innser at motoren er litt annerledes men hvorfor la ett så bra konsept bli satt i skyggen?
Skulle egentlig ha wankel men blei MX-5 isteden. Får ta det senere
Og angående mest hk? Mazda RX-7 Type R Bathurst R.
280 (?) hk i 1.3L kruttpakke. Blir vel noe sånt som 215.38 hk/liter hvis jeg ikke regner feil.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
RotaryPower wrote:Jeg pleier også å dra fram wankelmotor når det er slike sammenligninger men er svært få som vil ha de med i "kåringen". Jeg innser at motoren er litt annerledes men hvorfor la ett så bra konsept bli satt i skyggen?
Skulle egentlig ha wankel men blei MX-5 isteden. Får ta det senere
Og angående mest hk? Mazda RX-7 Type R Bathurst R.
280 (?) hk i 1.3L kruttpakke. Blir vel noe sånt som 215.38 hk/liter hvis jeg ikke regner feil.
Da snakker vi overladning, og det blir noe helt annet. Og 500 rwhp ut av en lettere modifisert 13BT (streetport innsug / raceport eksos / EMS / T66) er jo ingen sak.
RotaryPower wrote:Tenkte meg ikke om før jeg svarte. Beklager. Men du kjenner tilfeldigvis ikke til Frode? SA RX-7 ...?
Det er da ikke noe å beklage. Man må da mene det man selv vil. Men jeg er enig i at wankel med turbo er noe av det morsomste som finnes. Har selv en RX-7 type FD.
Jeg kjenner ikke Frode, nei.
Har holdt RX-7 prosjektet mitt litt tett til brystet, siden det nå er så mange som "gaper" om hva de skal gjøre, og hvor bra bilen deres blir. Eneste som faktisk har vist seg frem, er Jan-Tore fra Bilforumet/Mazda-OGN, men han har vært mindre heldig med motoren sin. Jeg har ikke tenkt til å gå i samme "fella", så derfor har jeg stengt krana på det meste av info om den bilen.
Pluss at den blir så dyr, at jeg sikkert ikke får den ferdig i år heller.
RotaryPower wrote:Tenkte meg ikke om før jeg svarte. Beklager. Men du kjenner tilfeldigvis ikke til Frode? SA RX-7 ...?
Det er da ikke noe å beklage. Man må da mene det man selv vil. Men jeg er enig i at wankel med turbo er noe av det morsomste som finnes. Har selv en RX-7 type FD.
Jeg kjenner ikke Frode, nei.
Har holdt RX-7 prosjektet mitt litt tett til brystet, siden det nå er så mange som "gaper" om hva de skal gjøre, og hvor bra bilen deres blir. Eneste som faktisk har vist seg frem, er Jan-Tore fra Bilforumet/Mazda-OGN, men han har vært mindre heldig med motoren sin. Jeg har ikke tenkt til å gå i samme "fella", så derfor har jeg stengt krana på det meste av info om den bilen.
Pluss at den blir så dyr, at jeg sikkert ikke får den ferdig i år heller.
Lykke til med din bil. Mener å huske å ha sett noen kommentarer fra deg som tilsa du hadde en sjuer. Vel, må nesten beklage litt når man kommer med slike sleivspark
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Sånt er da ikke noen sak.
Og det kommer mer om RX-7 en når den blir klar. Miata'en er selvskreven filmbil når den skal dokumenteres, det er vel få biler som egner seg bedre til å lage "showoff" video av en RX-7