Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
HF-mx5T wrote:i kveld ble bilen henta fra sebra bilglass (takk for kjempeservice ) og kjørt til verkstedet.. digg med ny frontrute og når man først skal prøve å få bilen bra.
Siden du akkurat har vært gjennom det! Hvordan er det med denne frontrute tingen og forsikring og sånn.. betalte du noen egenandel? Min er jo blitt, tja, 16 år nå, så kan jo si at det er noen skader i den, og et par steinsprut, uten at det er sprekker! Må jeg ut med egenandel da?
Kanskje et spm. til bilglass eller noe slikt, men kan jo spørre her og, sånn først
Tror kanskje du må sjekke med forsikringen din om den dekker skadet frontrute. Egenandel må du sikkert ut med uansett. Tror kanskje skaden og må være så og så stor for at du skal få dekket en del av forsikringen, det vil vel kanskje si: sprekker i ruten, steinsprang i synsfeltet o.l. På forsikringen (delkasko, If) på min forrige mazda måtte jeg ut med 1500kr i egenandel etter at jeg fikk sprekk i ruten. Forsikringen min dekket vel glass hvert 2. år.
Det beste er vel kanskje å dra til en bilglassekspert og få en vurdering der. De kan i allefall fortelle deg om steinspruten du har er nok til å bytte rute på forsikringen.