Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Du må nok lengre bak i tid for at Mercedes hadde Hvit som racing farve.
Mener å ha hørt at det var på 20tallet.
Historen jeg har hørt om hvordan det ble skiftet fra hvit til sølv. er at bilen var litt for tung til å bli godkjent, og løsningen var at de fjernet lakken. Og da sto de igjen med en sølvgrå bil..
HansT wrote:
Vidar wrote:Mercedes har ikke altid brukt sølv. De bytta fra hvit til sølv. Husker ikke når. Men opprinnelig hadde tyskland hvit.
Hmm... lurer på hvorfor Mercedes 300SL på 50-tallet ble kalt sølvpilen...
Last edited by Vidar on 09 May 2004, 21:45, edited 1 time in total.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Fra racingens barndom ble hvert land tildelt en farge på sine biler. Italia fikk rød, det er derfor Ferrari, som kun laget racerbiler, alle var rød. England fikk grønn, derav British Racing Green. Japan fikk hvite biler, mens Tyskland fikk sølvfarge, osv.
Som sagt. Tyskland hadde fra racingens barndom Hvit, men gikk over til Sølv.
Historien bak hvorfor har jeg hørt, men vet ikke om den er sann :
Det var en bil som var litt for tung etter datidens regler, løsningen ble å skrelle av lakken, slik at bilen kom akkurat under vektgrensa. Da sto de igjen med en sølvmetallfarget bil.
Og fra den dagen har tyskland hatt sølv som racingfarge.
Japan fikk tildelt racing farge i de senere årene.
Pelle wrote:Fra racingens barndom ble hvert land tildelt en farge på sine biler. Italia fikk rød, det er derfor Ferrari, som kun laget racerbiler, alle var rød. England fikk grønn, derav British Racing Green. Japan fikk hvite biler, mens Tyskland fikk sølvfarge, osv.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Jeg har også lest historien om hvordan Tyskland fikk "sølv-piler".
Og det stemmer som Vidar skrev, at det var for å få lavest mulig vekt på bilene. Dette er det lenge siden jeg leste, så kanskje andre kan fortelle litt mer utfyllende.
Det stemmer også som "Pelle" skrev at hvert enkelt land hadde sin farge da de konkurrerte. Ganske enkelt å se tilbake på gamle Bentley`s som er BRG, Bugatti er blå, Ferrari + Alfa Romeo er røde, MB og Auto Union er sølv.
Selvsagt finnes det biler i andre farger også, men et lite eksempel fra meg.
Hei har kjøpt meg miata i dag med feil farge hvit, eg vurderer kawasaki grønn, men vet ikkje hvordan dette ville sett ut, noen som har sett noe slikt..
Tror jeg ville vurdert en farge som gjør bilen lettsolgt ved en senere annledning
Kawasaki grønn er en sinnsyk farge, men jeg er ikke sikker på om den er noe sikkerstikk på en mx5. kan sikkert bli rått..men... vi har alle forskjellig smak så.. tror jeg ville vurdert en ny farge meget godt før jeg slo till.
m1chael wrote:Tror jeg ville vurdert en farge som gjør bilen lettsolgt ved en senere annledning
Kawasaki grønn er en sinnsyk farge, men jeg er ikke sikker på om den er noe sikkerstikk på en mx5. kan sikkert bli rått..men... vi har alle forskjellig smak så.. tror jeg ville vurdert en ny farge meget godt før jeg slo till.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Mazdafreaks wrote:Hei har kjøpt meg miata i dag med feil farge hvit, eg vurderer kawasaki grønn, men vet ikkje hvordan dette ville sett ut, noen som har sett noe slikt..
Min hvite miata har nettopp blitt brilliant black. Det var den fargen jeg hadde mest lyst på siden jeg har tan topp og skinninteriør, men jeg tenkte like mye på hvilken farge den er lettest å selge med om ca. ett år...