Turbo

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
SunburstYellow
500 RPM
500 RPM
Posts: 63
Joined: 08 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Turbo

Post by SunburstYellow »

HEI!

Jeg har planer om og montere et Greddy bolt on kit, med en TD04H turbo.

Men eg lurer på om eg trenger en piggyback ECU eller om eg kan kjøre systemet med orginal ECU.

Og eg kan gjerne få en liten liste over hva eg MÅ ha og hva som kan være greit og ha...
Dette er ikkje min sterkeste side akkurat! :oops:

På forhånd takk for all responsen...
Medlem Nr: 533
1992 mod. Miata Sunburst Yellow 1.6
User avatar
stianboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 26 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by stianboy »

du kan kjøre på det orginale, men tryggest på lavt trykk som under ca 0,5 bar så må du stille om på tenninga, hvis du har 1,6 literen så bytte til 1,8 dysene eventuelt en bensintrykkregulator,med dette fikk jeg 163 hester uten intercooler :D
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

greddy kittet kan kjøres som det er rett ut av eska, med orginal ecu osv..

vurder å oppgrader alle bolter til sterkere herda bolter.. lag snitt i manifolden(søk på greddy faq på google) og prøv å få tak i nordlock skiver til alle boltene, da slipper du problem med ting som rister løs..
User avatar
SunburstYellow
500 RPM
500 RPM
Posts: 63
Joined: 08 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by SunburstYellow »

HF-mx5T wrote:greddy kittet kan kjøres som det er rett ut av eska, med orginal ecu osv..

vurder å oppgrader alle bolter til sterkere herda bolter.. lag snitt i manifolden(søk på greddy faq på google) og prøv å få tak i nordlock
skiver til alle boltene, da slipper du problem med ting som rister løs..

Er det olje kjøling på turboen? og hvordan skal det kobles til motoren?
Medlem Nr: 533
1992 mod. Miata Sunburst Yellow 1.6
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

oljekjøling ja. henter trykk ut ved oljetrykk sensoren på blokka, og kjører retur inn i det ferdige retur hullet på blokka. veldig enkelt. Retur løsninga er ikke perfekt. men den funker.
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Mener å huske man henter oljetilførsel fra ett plugga hull? Og ikke oljetrykksensor? Du har hatt dette oppsettet, så du veit det sikkert, Harald.
Ett lite tips hvis du vil ha bedre returløsning er å borre og gjenge opp i bunnpanna. Skal bli gjort her ihvertfall. Mye bedre fall og kortere vei og mindre sjans for koksing.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
User avatar
SunburstYellow
500 RPM
500 RPM
Posts: 63
Joined: 08 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by SunburstYellow »

Tusen Takk for alle svar!

Nå gjenstår det bare og kjøpe kittet... :D
Medlem Nr: 533
1992 mod. Miata Sunburst Yellow 1.6
Post Reply