Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
EspenSort92 wrote:Leste av nå... det lyste bare en gang..
begynte med en gang jeg slo på tenningen og slukket etter ca 1-2 sek.
slik jeg leser det kan det være feil i tenningsmodulen? hva har det med saken å gjøre i så fall?
Seint svar.. men dette er jo bare en "statusblipp" ikke kode1 (tenningsmodul)!
Kommer et ca. ettsekunds blink når du slår på tenninga, for å vise at status er aktiv, så en liten kunstpause før blink for evt. feilkoder kommer.
Ingen feil ecu'en gjenkjenner på din bil altså
Trenger ikke bety det ikke er feil på en giver egentlig, da ecu på disse tidlige modellene kun gjenkjenner brudd eller kortslutning på alt unntatt lambda..
Kan være noe "rusk" som er igjen etter skaden du hadde i fjor vår?
Du bytta jo lmm og den gamle var seriøst eira.. , kan den du har nå rett og slett være treig når den er kald - før det blir orntlie plussgrader under panseret?
Hadde du hatt feil på tomgangsventilen ville vel bilen være vanskelig å starte og daue ut kjapt på egen hånd?
Du kan jo prøve å stille litt på tenninga.. Kan tenkes du har for mye fortenning.. Still tilbake til 10 grader og så øker du til 14 grader til sommern..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Har nettopp kjøpt meg en Mx5 1.6 91mod....
når jeg starter opp på kald motor er den så himla treig,
selv om jeg speeder på så er det ingen futt i den.
Tenker litt på om det kan være bensinpumpa som ikke henger med eller
kansje choken som ikke funker...... har du vært borti noe tilsvarenede.
Mvh
Jan Ragnar
...har faktisk dette selv fremdeles, noen som har et svar?
Ta en ohm måling på temp sensor i innsuget. Bilen min går nesten ikke på tomgang med denne utkoblet. Glemte å plugge til kabel på denne da jeg byttet innsug.
nei, jeg har ikke helt fått gjort dette enda. Jeg har dessverre ikke fått ut fingern enda og kjøpt meg nødvendig måleutstyr.. Hva skal motstanden normalt være på egentlig? Jeg er ganske grønn på alt som har med strøm å gjøre 8O
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
luft temp sensor er i luftmengdemåleren som normalt ligger oppå luftfilteret
(den svarte boksen på førersiden, om du ikke har et uoriginalt luftfilter)
har en liten tabell på hva det ca skal være...
får se om jeg får målt litt idag... men min er helt fin om den har stått på tomgang ett minutts tid, så når det er kaldt har jeg for vane å starte bilen for så å gå inn igjen og ta på jakke og låse døren evt. sjekke posten.. så er det som det skal når jeg setter meg i bilen for å kjøre...
om det ga en mer utfyllende forklaring
(er i alle fall der jeg finner en tempsensor i boken)
Jag har en NB hvor tempsensor sitter i filterboksen, vet ikke på NA. Resultatet viss det er brudd i denne er at ECU pøser på med mer bensin så ikke blandingen blir mager. Derfor drokner den litt på tomgang og det blir lagg når du gir gass.
Da vi snakker om samme ting (men er sikkert litt forskjell da det er luftmassemåler på NB og ikke luftmengdemåler som på NA, om jeg har forstått det rett)
Jeg målte litt på min gamle LMM nå og den virker ok, når jeg blåser på sensoren med varm luft synker verdien (den er kald da den har lagt i garasjen)
Fikk skrudd av den som stod på bilen også nå, måler ganske likt som den andre...
tenker å skru på den gamle og se hva som skjer,
men har skrudd av lokket og det må jeg ha noe tetning på før jeg kan sette det sammen igjen uten at det skal lekke inn luft...
men om det ikke er dette som er problemet, hva kan det da være?