Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er ikkje heilt normalt å bli våt på handa ved en varm motor, i allefall ikkje mine, Men kan vera masse som gjør dette med motoren hans, kan også hende har er litt over bekymret, blir alltid litt ekstra eksos når veret er som det er nå, Men sjekker man kjølevannet så ser man nok om den bruker vann..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Jeg røk toppakningen på en Golf en gang.
Det første jeg merket var at kjøleslangene begynte å gå en etter en pga. lekasjen fra sylinder til kjølekanalen økte trykket i kjølesystemet.
Tegn nr. 2 var at man kunne faktisk se eksos komme opp av radiatoren når lokket var skrudd av og at kjøleveska hadde oljefilm.
I dag er det kuldegrader på østlandet. På morrakvisten stod røyken tett ut igjen, og jeg ble våt på hånden da jeg holdt den foran eksosrøret en stund.
Etter tre kvarter i morgenrushet var det ikke noe synlig eksos i det hele tatt, og tørt og fint. Kanskje bilen bare er litt værsjuk
Mener uansett at det er unormalt (for min bil) at den gir fra seg så mye synlig eksos. Jeg skal få et eksosverksted til å sjekke det.
Det er helt fantastisk hvor mye god informasjon som kommer frem her på forumet. For meg som ikke er særlig teknisk kyndig hva gjelder bil, så er dette virkelig lærerikt.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Jeg ville spart pengene mine hvis eksosen din er normal når bilen er god og varm.
Når jeg står i morgen rushet når det er kaldt og fuktig ute ryker det like mye av alle biler.
Ta i det minste og sammenlign med en anne bil.
H2O er et av resultatproduktene av en god forbrenning. I kaldt og fuktig vær og når eksosrørene er kalde ved starten av en kjøretur vises denne dampen bedre.
mojo-91 wrote:I dag er det kuldegrader på østlandet. På morrakvisten stod røyken tett ut igjen, og jeg ble våt på hånden da jeg holdt den foran eksosrøret en stund.
Etter tre kvarter i morgenrushet var det ikke noe synlig eksos i det hele tatt, og tørt og fint. Kanskje bilen bare er litt værsjuk
Mener uansett at det er unormalt (for min bil) at den gir fra seg så mye synlig eksos. Jeg skal få et eksosverksted til å sjekke det.
Det er helt fantastisk hvor mye god informasjon som kommer frem her på forumet. For meg som ikke er særlig teknisk kyndig hva gjelder bil, så er dette virkelig lærerikt.
hm...lenge side det der. Jeg byttet eksosanlegg i høstes. det gamle hadde gått i oppløsning fra innsiden. Jeg vet ikke om det har relevans til eksosproblemet, men jeg har da heller ikke hatt noe unormal eksos denne vintersesongen.
Hva hvis man har hvit eksos selv da bilen er varm?
Kjører 4mil til jobb med vinterbilen og har fortsatt hvit eksos da jeg har kommet frem på jobb.
Kjøleveske må stadig etterfylles. Vært slik i mange år.
Kjører jeg med henger må jeg etterfylle uansett vinter eller sommer.
Bilen har gått 300 000km.
siemens wrote:Hva hvis man har hvit eksos selv da bilen er varm?
Kjører 4mil til jobb med vinterbilen og har fortsatt hvit eksos da jeg har kommet frem på jobb.
Kjøleveske må stadig etterfylles. Vært slik i mange år.
Kjører jeg med henger må jeg etterfylle uansett vinter eller sommer.
Bilen har gått 300 000km.
Hvis du må etterfylle kjølevæske stadig vekk, og har problemer med hvit eksos kan det virke som du har en seriøs lekkasje ett eller annet sted. I følge innlegg tidligere i denne tråden så kan hvit røyk i eksosen være tegn på nettopp det at kjølevæske ender opp i forbrenningssystemet.