Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.
Moderator: Styremedlemmer
arildh
7200 RPM
Posts: 3355 Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status:
Offline
Post
by arildh » 12 Aug 2006, 13:50
Fred93LE wrote: Fant ut at jeg ble litt overivrig med spørsmål lenger opp så mange forsvant... Så jeg gjentar de her plus noen nye:
1. Finnes det forsterket/forbedra motorfester?
FM selger Mazdaspeed motorfester. Jeg har de på bilen.
Kjenner jeg forskjell ettet at jeg byttet fra mine 8år gammle orginale motorfester ?
Nei.
Vidar
Moderator
Posts: 5500 Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status:
Offline
Post
by Vidar » 12 Aug 2006, 14:44
Fred93LE wrote: Fant ut at jeg ble litt overivrig med spørsmål lenger opp så mange forsvant... Så jeg gjentar de her plus noen nye:
1. Finnes det forsterket/forbedra motorfester?
2. Noen som har porta toppen sin? Hvor og hvor dyrt?
3. Må man bytte andre deler når man porter?
4. Noen som har kompresjonstester? Er dette lett? Eneste jeg trenger er
denne ?
5. Sandblåser man f.eks toppdekselet eller er det bare sliping/pussing?
6. Er det bare å sandblåse, ta på grunning og lakke med varmebestandig lakk?
7. Tips på lakk som er bra egna for formålet?
8. Tips på svinghjul som er bra men ikke supertoppklassen når det gjelder penger
Det var vel det
1, Ja, Flying Miata selger Mazda Competition motorfester
2 Har ikke porta min, men det er dyrt..
3 trenger ikke å bytte, men det kan være lurt å bytte foringnene.. Evt sette inn større ventilseter
4 Er nok bare den der du trenger. Og vite hvordan du bruker den.
5&6 Du må vel sandblåse. Sliper du kommer du ikke ned i dypeste porene. Hvis ikke du sliper helt ned da..
7 Brennlakkering
8 Fidanza svinghjul i fra eBay
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Fred
7200 RPM
Posts: 1902 Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status:
Offline
Post
by Fred » 12 Aug 2006, 15:53
genialt. takk. så pris på porting ligger rundt 5-7k så da blir detiallefall ikke det.. da er det heller turbokonverting for pengene.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
EspenAndre
Moderator
Posts: 5120 Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status:
Offline
Post
by EspenAndre » 12 Aug 2006, 18:42
hva er egentlig porting da?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Fred
7200 RPM
Posts: 1902 Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status:
Offline
Post
by Fred » 04 Feb 2007, 23:07
Vekker liv i denne tråden jeg.
Endelig er bilen i garasjen.
men lurer på om det er noe vits å bytte ventilfjærer eller andre interne motorkomponenter når motoren først er i deler?
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition