Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hørte med noen som kunne bytte glidelåsen og de mente det kom på nesten 2000 med glidelås.
det jeg lurer på er kvaliteten på den kalesjen om det er noen som har erfaring med den typen. er det bedre kvalitet eller likebra eller dårligere enn orginalen?? om den vil holde like lenge som den orginale for den jeg har nå er helt topp selv etter 15 år..
Ofte er det nok å bytte glidestykket på glidelåsen. Har du vurdert det?
Gjorde det selv for et par år siden. Kosta drøye hundringsen hos Mazda.
Funka bra.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Jeg går helt i surr når det gjelder alle valgene du kan gjøre hos Cabrioworld.? Er det den som heter "cabrio vinyl" som tilsvarende den originale toppen? og "stayfast canvas" en oppgradering i stoff? eller er det en av de som heter: "convertible top" eller "top by Robbins" som tilsvarer den originale? Disse to siste koster forøvrig skjorta!! 8O 8O
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Den som er lik orginal er cabrio vinyl og stayfast er stoff convirtible top by Robbins er en tykkere og bedre kvalitet. Jeg driver TS Autosøm som selger og monterer kalesjer på alle slags biler, men jeg skaffer for det meste kalesjer fra Robbins.
mojo-91 wrote:Kanskje et dumt spørsmål, men de av dere som har glassrute i softtoppen. Kan Softtoppen legges ned uten å måtte bruke glidelåsen?
Jeg har softtopp fra Cabrioworld. (Du kan se den på linken i signaturen min) Den er "Stayfast Canvas". (Tykk og slitesterk). Den har glass bakrute med varmetråder, men kan ikke legges ned uten at glidelåsen må åpnes. Jeg har Oris vindavviser og den er i veien når jeg skal åpne glidelåsen og legge ned softtoppen. Hadde jeg valgt igjen tror jeg at jeg hadde valgt "Zipperless".
Cabrioworld har forresten en fantastisk god service, og leverer lynraskt
Med vennlig hilsen
Oddi395 Medlemsnummer: 395
Miata 1991 Classic red
Peugeot 208 2014 Miataen
Da begynner jeg å forstå. Hvis man altså ønsker glassvindu, så må man i utgangspunktet bite i det sure eplet og godta at det å kun løfte ned taket i en enkel bevegelse, blir historie. Glidelåsen må altså fikles med først.
Eller man investere i en top av typen "non-zip glass window".
disse koster selvsagt litt mer.
Vanlig canvas med glassrute og zipper koster $476
Zipperless canvas koster mellom $590 og $631 hvis man ikke velger Budgett-modellen som koster $438. Er det noen som har denne?
tor340 wrote:Den som er lik orginal er cabrio vinyl og stayfast er stoff convirtible top by Robbins er en tykkere og bedre kvalitet. Jeg driver TS Autosøm som selger og monterer kalesjer på alle slags biler, men jeg skaffer for det meste kalesjer fra Robbins.
Jeg er på utkikk etter en sort canvas-topp. Helst original deling bak (ikke budget utgaven.) Hva slags pris kan du levere en slik Robbins softtop for?
tor340 wrote:Den som er lik orginal er cabrio vinyl og stayfast er stoff convirtible top by Robbins er en tykkere og bedre kvalitet. Jeg driver TS Autosøm som selger og monterer kalesjer på alle slags biler, men jeg skaffer for det meste kalesjer fra Robbins.
Jeg er på utkikk etter en sort canvas-topp. Helst original deling bak (ikke budget utgaven.) Hva slags pris kan du levere en slik Robbins softtop for?
Er også interessert i pris på en slik.
Medlem nr 615
* '91 Miata med gule Koni Sport, komplett Racing Beat eksos (kjempe fornøyd), snart Racing Beat style bar, stoff interiør, JR CAI, OZ Racing F1 med Bridgestone Potenza 215/40/16
Har nettopp mottatt min nye kalesje fra cabrioworld. (Sort Robbin zipperless canvas-topp med glassrute) Bestillte forrige fredag og pakken ble levert av ups i dag (onsdag) Snakk om hurtig levering. 4617,- inkl. frakt.
Dukker vel opp en tollgiro i posten en dag,...men men. Jeg synes prisen er ålreit. Særlig med tanke på hurtig leveranse....og så fin topp, da gitt