Svinghjul til mx5.

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Svinghjul til mx5.

Post by Miatapowers »

Hei har som kanske noen av dere har fått med dere at eg fikk havari på clutchen min, har nå fått en act clutch inn på soverommet.. Men venter også ett lettet fidanza svinghjul, er det masse å hente på dette svinghjulet eller, tenkte at eg kanskje ikkje orker å vente en uke til på å kjøre sportsbil, at eg kanskje siden eg endelig har fri en helg kanskje bare setter i gang, men er det mye å hente så venter eg nok,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
cartman
Site Admin
Site Admin

Re: Svinghjul til mx5.

Post by cartman »

StianOppistov wrote:Hei har som kanske noen av dere har fått med dere at eg fikk havari på clutchen min, har nå fått en act clutch inn på soverommet.. Men venter også ett lettet fidanza svinghjul, er det masse å hente på dette svinghjulet eller, tenkte at eg kanskje ikkje orker å vente en uke til på å kjøre sportsbil, at eg kanskje siden eg endelig har fri en helg kanskje bare setter i gang, men er det mye å hente så venter eg nok,,
Spørs hva du mener med at det er noe å hente på det.
Det er masse fordeler og ulemper. Det spørs jo helt hva du er på jakt etter med svinghjulet.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Hva er fordelene da, og ulempene, har hørt man kan miste litt dreimoment på lave turtall, altså lettere å drepe bilen i kryss, men dette er noe min supercharger vil ta hjelp i tror eg. men kom gjerne med erfaringer osv, nå snør det f*** i vold her alikevel så det er lettere å vente, men samtidigt så savner eg å sladde,
Mx-5 Nb 10TH
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Ulempene er vel :
* Lettere å kvele bilen
* Vansklig å få den til å gå "normalt" i køkjørings tempo med link. Føles ut som en kanin som hopper fremover...

Fordelene er vel :

* Satbiliserer rpm fortere ved girskift
* Kanskje litt effektmessig ??
* Kommer raskt opp i turtall når du gir gass med klutsjen inne..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 569

Post by Hauk »

Jeg merket ingen "ulemper" hverken med HF eller arildh sitt oppsett mtp. svinghjul og "småkjøring". Arildh sin var da en standard 1,8 motormessig (men med Fidanza(?) svinghjul) og opplevdes kanskje litt mer responsiv enn min - som er standard. HF sin er jo noe freakish mht. det aller meste og kan ikke sammenlignes på noen måte - men jeg trivdes veldig godt bak rattet på den.

Den eneste bilen jeg presterte å kvele den dagen på Sjøflyhavna var min egen rett etter å ha prøvd de to andre. :P

Den dagen det blir tid for clutchbytte på min tror jeg jeg tar med ett letta svinghjul i samme slengen.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Hauk wrote:Jeg merket ingen "ulemper" hverken med HF eller arildh sitt oppsett mtp. svinghjul og "småkjøring". Arildh sin var da en standard 1,8 motormessig (men med Fidanza(?) svinghjul) og opplevdes kanskje litt mer responsiv enn min - som er standard. HF sin er jo noe freakish mht. det aller meste og kan ikke sammenlignes på noen måte - men jeg trivdes veldig godt bak rattet på den.

Den eneste bilen jeg presterte å kvele den dagen på Sjøflyhavna var min egen rett etter å ha prøvd de to andre. :P

Den dagen det blir tid for clutchbytte på min tror jeg jeg tar med ett letta svinghjul i samme slengen.
Høres ut som om eg må vente da ja. :lol:
Mx-5 Nb 10TH
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM

Post by MagnusAntony »

* Mindre roterende masse..
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata