Noen som har ett godt tips for å feste demperen til dempertårnet.
Får ikke holdt igjen stanga på demperen, går jo bare rundt når jeg skal stramme...
Feste dempere til dempertårnet
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Feste dempere til dempertårnet
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Da ville eg i allefall brukt en låseskive. men er det ikkje kyb sine dempere du bruker da, på min nb så låste demperene selv i ett spor på toppen,. men på koni på na så måtte eg borre større hull så da måtte eg jekke så bumpstops holdt igjen..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Kyb AGX sammen med FM dempertårn..StianOppistov wrote:Da ville eg i allefall brukt en låseskive. men er det ikkje kyb sine dempere du bruker da, på min nb så låste demperene selv i ett spor på toppen,. men på koni på na så måtte eg borre større hull så da måtte eg jekke så bumpstops holdt igjen..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Pelle
- 7200 RPM
- Posts: 2410
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 300
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Hadde samme problemet når jeg bytta til Koni. Det er jo utrolig at det går å lage det så klønete.
Jeg gjorde som Stian, og jekket opp til det bunnet. Satt dog igjen med en følelse av at de kunne vært strammet mer. Er nok lurt å få tak i en mutter til å låse med.
Jeg gjorde som Stian, og jekket opp til det bunnet. Satt dog igjen med en følelse av at de kunne vært strammet mer. Er nok lurt å få tak i en mutter til å låse med.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Går nok bra med vanlig mutter, følgte med låsemutter.. Så jeg satser på 2 vanlige muttre... Håper jeg får løsna den som står i.. Hører en liten ulyd fra dempertårna bak...Pelle wrote:Hadde samme problemet når jeg bytta til Koni. Det er jo utrolig at det går å lage det så klønete.
Jeg gjorde som Stian, og jekket opp til det bunnet. Satt dog igjen med en følelse av at de kunne vært strammet mer. Er nok lurt å få tak i en mutter til å låse med.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Det er ikke noe innvendig umbraco spor i toppen på demperen altså? Aner ikke hvordan dette ser ut, men har vært borti dempere hvor det er tilfelle. Bruker da spesialverktøy, men det er ikke vits å fortelle om hvis det ikke er slik sånn her, tenker jeg.. 

[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine