Hjelp! hva har skjedd med alarmen?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
arkilex
500 RPM
500 RPM
Status: Offline

Hjelp! hva har skjedd med alarmen?

Post by arkilex »

Jeg skulle sjekke MX'en i kveld og da fikk jeg ikke slått av alarmen med fjernkontrollen (DEFA-alarm) . Sentrallåsen virket heller ikke. Det er ferskt batteri i fjernkontrollen. Lysdioden i frontruten blinker fort hele tiden og det kommer en klikkelyd i takt med blinkingen. Det har ikke vært innbrudd i bilen. Turde ikke åpne døren med nøkkel av redsel for å utløse alarmen i fellesgarasjen - må vente til i morgen. Bilen har stått siden september, og jeg tror antagelig at batteriet er blitt utladet. Noen som kan gi meg en forklaring? Hva skal jeg gjøre for å komme inn i bilen og ta ut batteriet for lading? Dette er første vinteren med bilen.
arkilex
500 RPM
500 RPM

Post by arkilex »

Tok en ny titt nettop, og nå blinker ikke dioden mer. Ikke tegn til liv. Da tipper jeg at det er batteriet som har gitt opp. Får ta det ut og sette det til lading etter hvert.
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 518

Post by Fred »

usikker med blinkingen hvordan den var hos meg ,men har problemer med at fjernkontrollen ikke fungerer. selv med nye batterier. virker som det er dårlig kontakt, men ende med å kjøpe ny (var utsolgt så ikke prøvd det enda).

dog ha alarm koden (den manuelle saken) tilgjengelig tilfelle alarmen går.

men opplevd at de når jeg låser opp bilen av og til blinker alarmen anderledes. akkurat som alarmen har gått og den nå viser meg at den har vært slått ut.. aner ikke hva det er.

Ring defa eller gå på defa sine sider og se hva den type blinking betyr.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Post Reply