er ikke 666hk den magiske grensa?HF-mx5T wrote:føler grensa ligger mye høyere enn man skulle tro.. 500 hester i mx tror jeg nærmer seg kirkegården. men skulle vært morro å prøvd
Friskus' muligens kommende prosjekt (Dagdrømming?)
Moderator: Styremedlemmer
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
- Status: Offline
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Mange gode tips her ja..
Vidar:
For å bygge om til 2L, hvilken topp bytter du til da? Gtr topp eller?
Og vektfordelingen på hb carosseriet er forresten ca 50/50.
Stianoppistov:
Hvordan gjør han dette egentlig? er ikke 626 framhjulsdreven?
Så jo meget spennende ut dannys prosjekt da.
Noen som vet hva jeg må gi for en passe brukt fe3 motor om dagen?
Kom gjerne med tips om flere eksisterende bygg.
Vidar:
Stianoppistov:
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com
- Miatapowers
- 7200 RPM
Fe3 motor er sjeldne og er litt arbeid, man må lage custom innsug og turbomanifold. pluss motorfester og enten bruke en 929 girkasse eller sette over clutch huset, pluss man må ha scoop eller senke forstillingen,,friskus wrote:Mange gode tips her ja..
Vidar:
Stianoppistov:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
-
jeg har sikla litt på å putte LS1 eller LS7 i en mx5.. helalu v8, veier det samme ca som orginale mx5 motorn. 5.7 liter og oppover, mye hester orginalt, og enda mer med litt småfiks.. inn med camaro kasse, og holde seg fast.. er gjort flere ganger i mx5.
friskus, kjørt liten lett fwd med no særlig over 200hk? kjørbarheten i en rwd bil med 300 hester og en fwd på samme str/vekt med 300 hester er natt og dag.. og kan du ikke gå på hardere i sving med mx5 enn med civic feks, så er noe feil satt opp.. all respekt til feks integra type R osv, som er en MEGET potent fwd bil, men de er ikke "all that" uansett.. henter lett inn sånne med en mx5. selv om de helt klart er noe av det råeste som gnager på framhjula man kan få tak i til banebruk
friskus, kjørt liten lett fwd med no særlig over 200hk? kjørbarheten i en rwd bil med 300 hester og en fwd på samme str/vekt med 300 hester er natt og dag.. og kan du ikke gå på hardere i sving med mx5 enn med civic feks, så er noe feil satt opp.. all respekt til feks integra type R osv, som er en MEGET potent fwd bil, men de er ikke "all that" uansett.. henter lett inn sånne med en mx5. selv om de helt klart er noe av det råeste som gnager på framhjula man kan få tak i til banebruk
lest litt rundt om den fe3 konverteringa nå. ver visst en del mekk ja.
Med motorfester, Rx7 turbo 2 girkasse og diff. Og må maskineres fester til alt dette i tilegg, så er trengs det en del motorknskaper.
Blir det framhjulstrekker så blir målet maks 300 hk da over dette bli bare vanskelig på bane. Jeg sier ikke at framhjulsdreven er bedre an bakhjul, men at man kan fort ha det like morro og kjøre like gode tider som en rwd. Men er vel ikke no vits i å ta fwd vs rwd diskusjonen her. dne er vel tatt overalt ellers og man blir ikke enige uansett.. er samkssak.
Har du rwd og går inn i en rask sving med stor fart og akselerasjon, vil rompa komme om du har klampen i bånn, men med en fwd vil ikke rumpa komme, og du kan ha full aks gjennom svingen.
Se feks vtec battle klippet jeg linket til.
Med motorfester, Rx7 turbo 2 girkasse og diff. Og må maskineres fester til alt dette i tilegg, så er trengs det en del motorknskaper.
Blir det framhjulstrekker så blir målet maks 300 hk da over dette bli bare vanskelig på bane. Jeg sier ikke at framhjulsdreven er bedre an bakhjul, men at man kan fort ha det like morro og kjøre like gode tider som en rwd. Men er vel ikke no vits i å ta fwd vs rwd diskusjonen her. dne er vel tatt overalt ellers og man blir ikke enige uansett.. er samkssak.
Har du rwd og går inn i en rask sving med stor fart og akselerasjon, vil rompa komme om du har klampen i bånn, men med en fwd vil ikke rumpa komme, og du kan ha full aks gjennom svingen.
Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com
Sikte høyt.arildh wrote:Ikke for å være frekk men, hvorfor sikte så høyt ?
Har man realistiske mål blir det ofte noe av planene også.
Hva er siktet høyt?
Vil ikke si noe av det jeg nevnte i første post er å sikte for høyt.
Dette er prosjekter man ser mange eksempler av, og allle bortsett fra wankel-alternativet er vel "plug n`play".
Så vil si at prosjektene er mere enn gjennomførbare. Og dette er et prosjekt som for meg ikke har noe si om tar tid. skal ikke være no hastverksprosjekt, og siden det ikke skal være bruksbilen min så er jeg ikke avhengig av å få den på veien heller.
Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 542
ikke så alt for stort problem egentli.. bare å få tak i en brukbar gearkasse og få laget overgang mellom motor og gearkasse.. tror det var brukt en getragkasse i den bilen jeg så på, men skal ikke si dette så alt for sikkert..friskus wrote:hvordan fikk de b16/b18 til å fungere i en mx5. b16/b18 er jo til framhjulstrekk og vil jo bli veeldig mye jobb å få det til. Kan alltids sette motoren bak, men vil ikke være nok plass i en mx5.
Så forøvring en del sol med k20turbo maskin bak, OG FORAN!! Den bør dere sjekke ut.
.
høres kanskje enkelt slik jeg sier det, men vil bare understreke at det ikke er umulig, det umulige tar bare litt mer tid..

Nå har det seg sånn at motorer som vanligvis står i framhjulstrekkere ikke nødvendigvis blir noe problem å putte i baktrekker (og motsatt..) er ofte bare gearkassa som er forsjellig.. mx5 motoren kan man feks finne igjen i 323 osv..

vtecmotorer er sinnsykt morsomme, hadde honda hatt noen baktrekkere med vtec i 100 000kr klassen spørs det nok om jeg hadde vært mx5eier idag..
Last edited by _mx5_Rune_ on 08 Mar 2007, 18:02, edited 1 time in total.
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- Miatapowers
- 7200 RPM
Er ikkje så mye arbeid med fe3 da, og kan basere dette på feks link ecu, bare modde til cas som ikkje var noe problem, og du kan bruke din egen girkasse, eg har clutch hus om du trenger, eg har 2 stk,,friskus wrote:lest litt rundt om den fe3 konverteringa nå. ver visst en del mekk ja.

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Miatapowers
- 7200 RPM
Beklager om jeg tråkket fiskebein i syltetøyet ditt med den kommentaren.friskus wrote:Sikte høyt.arildh wrote:Ikke for å være frekk men, hvorfor sikte så høyt ?
Hva er siktet høyt?
Dette er prosjekter man ser mange eksempler av, og allle bortsett fra wankel-alternativet er vel "plug n`play".
...
200hk N/A BP 1.8 motor ?
Wankel, FE, Honda motor i MX5 ?
Jeg blir imponert om du får noe kjørbart ut av de planene der.
Kanskje er du en jævel til å skru, tune N/A motorer, sveise travers, motorfester, adapterplate for girkasser, tilpasse ledningsnett osv.
Uansett utfall er det vel en del mer ambisiøst enn eksisterende prosjekter som har eller er i ferd med å bli realisert her på forumet. Med unntak av Harald seff...

200 hk var bare ett tall jeg tok fra lufta med et spørsmålstegn siden jeg ikke har lest no serlig rundt Na tuning av mx5. det står vel også det i første tråd. Wankel er blitt gjort og var vel ja, det spenstige av de forslagene jeg kom med. hondamotor og fe var ikke mine planer men forslag fra andre her som jeg selv vet blir for mye jobb og ligger ikke i mine fremtidsplaner i det heletatt. Og til slutt så du bort i fra de andre alternativene som jeg nevnte, turbo 1.8, hb k20 og vti turbo.arildh wrote:Beklager om jeg tråkket fiskebein i syltetøyet ditt med den kommentaren.friskus wrote:Sikte høyt.arildh wrote:Ikke for å være frekk men, hvorfor sikte så høyt ?
Hva er siktet høyt?
...
200hk N/A BP 1.8 motor ?
Wankel, FE, Honda motor i MX5 ?
Jeg blir imponert om du får noe kjørbart ut av de planene der.
Kanskje er du en jævel til å skru, tune N/A motorer, sveise travers, motorfester, adapterplate for girkasser, tilpasse ledningsnett osv.
Uansett utfall er det vel en del mer ambisiøst enn eksisterende prosjekter som har eller er i ferd med å bli realisert her på forumet. Med unntak av Harald seff...
Besøk www.slankmeg.com
Besøk www.slankmeg.com
- Miatapowers
- 7200 RPM
Tja er ikkje så mye arbeid da, er lett å få den nedi, men regner med det er litt arbeid med å få start, regner med man bør kjenne wankel og datasprut før man begynner, de er jo basert på samme girkasse så det er bare å sette bakenden av mx5 på rx7 kasse, må det pga rx7 hadde kortere støtte til lageret i svinghulet så den ikkje gikk langt nok inni, Og motorfestene må moddes, men ikkje så mye for en som kan sveise, de er ca på samme plass. Men kan ikkje si at eg har trua på wankel da, leser for mye om havarerte motorer osv, Eksosen kommer også på andre siden mener eg å huske, men det er heller ikkje noe problem for en som sveiser, Å ta ett swap er ikkje all verden av arbeid men tar tid, det meste går om man vil, men det er ofte ikkje noe helga jobb, denne fe3 motoren satt eg på vent pga eg er avhengig av å ha en plass å stå, denne skal nedi når eg eventuelt tar meg tid, ca neste vinter når garasjen er mest sansynlig montert her, Eg kommer til å basere dette som mx5 motor med link ecu og mine 550cc dyser, da kommer eg enten til å trimme den na eller en turbo,, Skal stroke den uansett, får snart en delemotor 2,2 som eg skal ta veiv ifra.. Nå er også penger ett dilemma må man huske og at man blir voksen og lei drømmer som koster tid å penger, da blir prosjekt ofte nedprioritert,biXen wrote:RX-7 motor i NA er vel gjort noen ganger ja, men også en del i USA som har havarert med prosjektet fordi det var et h...

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH