Miatamania.com - Bestilling - fustrasjon.

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
StianF
Status: Offline

Miatamania.com - Bestilling - fustrasjon.

Post by StianF »

Heisann, jeg har hørt mye bra om miatamania i usa. Men når jeg selv skulle bestille ble det krøll.

Her er historien :

På mandag 5/3 bestilte jeg deler for ca 1000 USD, hele ordren var på 1200 usd med frakt.. endel penger for meg ihvertfall..

Jeg registrerte en bruker, gjorde det vanlige med visa som jeg allid må når jeg bestiller på web. Alt virka helt i orden
Senere på kvelden gjorde jeg noen Elvis moves før jeg la meg, drømte søtt om alle de fine delene jeg hadde kjøpt(trodde jeg)

2 dager etterpå (onsdag) fikk jeg mail, der di ville ha Telefon nummeret og navnet på banken min for å "verify funds".

Greit nok tenkte jeg, ga dem all infoen jeg kunne.

Dagen etter fikk jeg mail om at dem ikke fikk tak i banken min pga tidsforskjeller. Og om jeg kunne Scanne BEGGE sider av VISA kortet og Bil sertifikatet for også sende det til dem via mail.

Jeg svarte da at jeg ikke har scanner eller fax, og at dette hørtes skummelt ut.

En dag til gikk.. sent på torsdags kvelden fikk jeg en ny mail, hvor det sto at dem hadde kontakta banken min, men på grunn av SPRÅK PROBLEM(?)
fikk dem det ikke til.

Noen som har opplevd lignene? jeg mista litt tiltro til dem etter dem ba meg sende kopi av visa og ID.

Litt dritt når ting man skulle hatt i går.. tar så lang tid :|
tviler på jeg fullfører denne bestillinga

mvh

Stian Friis.
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

Skannet inn begge sider på visan og førerkortet til dei så dei slapp noe krøll med banken min her i landet... alt gjikk knirkefritt... ingen problemer.
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM

Post by MagnusAntony »

Du har jo tross alt gitt fra deg nok informasjon til at de kan trekke penger fra deg allerede, så om du gir ett bilde har vel dette lite å si?

Tror jeg. Jeg har måtte oppgi litt papirer fra bank før og sånn, og det ordner seg. Miatamania har jo ett rykte på seg for å være seriøse.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Kan også være lurt å ringe banken din å forklare. Og få direkte nr til en i banken som Moss kan ringe til..
Er ikke sikkert banken gir ut opplysninger til hvem som helst.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 300

Post by Pelle »

Kan anbefale bruk av PayPal, da slipper du slike problem.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Post by HansT »

Jeg har importert mye deler til Miata'en min fra USA gjennom de siste 6-7 årene, og i den siste tiden har jeg også merket meg at flere og flere vil enten ha faxnummeret til min bankforbindelse ELLER at jeg fax'er de kopi av kredittkortet.

Slik er bare verden blitt. Mange idioter som driver å sniffer opp og hakker seg inn på lister over kreditkortnummer og svindler i vei.. Miatamania gjør ikke dette for å skape problemer for deg, men for å BESKYTTE deg og ditt kredittkort.

Jeg bruker for tiden mest Eurocard/Mastercard'et mitt på slike bestillinger, og oppgav bare faxnummeret jeg fant på eurocard.no. Bestilte noen Harley-deler fra Ohio tidlig i forrige uke på denne måten. De forlangte også faxnummeret til min bank. Jeg hørte ikke noe før jeg ser på DHL-trackingen idag at varene ligger til fortolling her i Stavanger allerede..

Enig i at språkproblemer og tidssone problematikk hørtes litt "søkt" ut fra Miatamania sin side, men jeg vet ikke helt hvilken bankforbindelse du har. Jeg regner med at de jeg handlet med hadde et standard skjema de fakset til Eurocard og fikk svar ganske raskt i og med at varene ble sendt så fort..
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Dette kommer av at USA teknisk sett på VISA fronten enda er i 1980. I Norge og Europa har vi begynt å få chip på VISA kort, Verified by VISA osv. Men i USA så blir de rett og slett påkrevd å vite mer om deg for å vite at det er ditt kort. Dette er mest pga. det er snakk om mange penger. Det er ingen big deal når du bestiller en cd liksom :)

Til flyinmiata viste jeg bare et screenshot av "min side" fra Bankia Gebyrfri VISA kortet mitt, da var det greit (de så slutten på kortnr sammen med navn og adresse). Husk at om du ikke har scanner eller faks så kan du sikkert spør om å ta bilde med digitalkamera og sende dem på mail. Og som sagt tidligere, har de først VISA nummeret ditt så har de ikke mer bruk for navnet ditt. Det er ikke Nigeria du handler med her :) Litt sikkerhetsmessige hensyn er det, men det er jo derfor VISA tar ansvar, de hadde ikke tvunget selgere til å gjøre dette slik hvis de ikke tok seg av evt. svindel pga. det.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
StianF

Post by StianF »

Takk for tilbakemeldinger.
Jeg og flere kompiser synes dette var meget merkelig.. og "jalla", ingen av dem hadde opplevd samme greia selv om dem har kjøpt for ganske store summer opp igjennom.

Pelle : dem godtok ikke Paypal .. :|

tror jeg skal ta sjangsen på å fotografere begge korta mine..

takk for tilbakemeldingene som sagt :)
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Funker med fotoapparat ja.har gjort dette til flere, nå har til og med flyin miata sluttet å mase om dette.. :lol:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

er da bare første gangen dette er litt mas, når man har fått kundenummer er det bare en lek :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
KristianV
2000 RPM
2000 RPM

Post by KristianV »

kan jo bruke mobil kameraet det gjorde vertfall jeg, kjapt å enkelt.
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Post Reply