Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
TraCkinG wrote:Nok ett innlegg fra meg her! Fikk i dag tak i et optima yellow top batteri, som ser ut til å passe helt perfekt i bilen! Så, det blir morro å prøve når jeg kommer hjem
Fikk en god del avslag også, tror jeg, så er ganske fornøyd
hvor kjøpte du dette og hvor mye måtte du ut med??
ikke lett å finne batteri som passer til MX en! var akkurat på bilextra der fant de ikkno som passa..enten for høyt eller bredt..
glaibilenmin wrote:nb nb optima yellow top krever 15,5 ladespenning... så regulator må byttes for å bruke batteriet!
Hmm, k.. hvor høy ladespenning har bilen pr. i dag da? og, hvor mye koster det å bytte en slik regulator??
Og, hvorfor har ingen sagt dette til meg før? har jo sagt et par dager at jeg mest sannsynlig skulle ha yellow top..
Iallfall, Part nr. på batt er 8073-176, og modellnr. er D51R! Betalte ca. 1200 kr for det, og passet iallfall rett inn i min bil, men her er det gjort et par endringer før tror jeg!
Fikk vite dette selv av batteri leverandøren som firmaet eg jobber i bruker senest i dag... Dårlig av dei som solgte deg dette batteriet å ikke informere om dette
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
glaibilenmin wrote:Fikk vite dette selv av batteri leverandøren som firmaet eg jobber i bruker senest i dag... Dårlig av dei som solgte deg dette batteriet å ikke informere om dette
Hmm, tja, kan jo eventuellt høre om det er mulig å bytte, men vil jo ha dette batteriet og da...
men, hvor mye koster det å bytte denne regulatoren til en større da? ingen som vet det?
glaibilenmin wrote:Fikk vite dette selv av batteri leverandøren som firmaet eg jobber i bruker senest i dag... Dårlig av dei som solgte deg dette batteriet å ikke informere om dette
Hmm, tja, kan jo eventuellt høre om det er mulig å bytte, men vil jo ha dette batteriet og da...
men, hvor mye koster det å bytte denne regulatoren til en større da? ingen som vet det?
Blir dyrt dette, pga denne regulatoren er inni dynamoen, hadde du hatt en ford/vw dynamo osv, så hadde det bare vert 2 skruer og kostet deg ca 300,-
John_91BRG wrote:Tror du kan ta det helt med ro når det gjelder ladespenning.
Anbefalt ladespenning fra dynamo på Yellow Top er 13.65-15.00V, i følge produsenten sin hjemmeside http://www.optimabatteries.com/publish/ ... specs.html
Høres mer fornuftigt ut dette ja, pga de fleste bilene ligger innenfor denne ladespenningen..
Anbefalt ladespenning fra dynamo på Yellow Top er 13.65-15.00V, i følge produsenten sin hjemmeside http://www.optimabatteries.com/publish/ ... specs.html
Høres mer fornuftigt ut dette ja, pga de fleste bilene ligger innenfor denne ladespenningen..
Håper virkelig at det stemmer, men skal se om jeg får tid til å ta en tur oppom i morgen og høre med de...
Hv er ladespenningen på miata'n?? Sånn for å vite det liksom Håper jeg ble ubegrunnet nervøs nå!
Håper virkelig at det stemmer, men skal se om jeg får tid til å ta en tur oppom i morgen og høre med de...
Er ca 14,5v på min..
Hv er ladespenningen på miata'n?? Sånn for å vite det liksom Håper jeg ble ubegrunnet nervøs nå!
glaibilenmin wrote:nb nb optima yellow top krever 15,5 ladespenning... så regulator må byttes for å bruke batteriet!
Hmm, k.. hvor høy ladespenning har bilen pr. i dag da? og, hvor mye koster det å bytte en slik regulator??
Og, hvorfor har ingen sagt dette til meg før? har jo sagt et par dager at jeg mest sannsynlig skulle ha yellow top..
Iallfall, Part nr. på batt er 8073-176, og modellnr. er D51R! Betalte ca. 1200 kr for det, og passet iallfall rett inn i min bil, men her er det gjort et par endringer før tror jeg!
Hvor kjøpte du dette batteriet ? Billigste RedTop jeg har kommet over koster 1739,-
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Hvor kjøpte du dette batteriet ? Billigste RedTop jeg har kommet over koster 1739,-
Mekonomen! og det skal nevnes at det er yellow top da vidar
Samtalen gikk ca. sånn:
Meg: Hvor mye koster detta batteriet da?
Bak disken: *scanner inn batt*.. det koster 18-- (husker ikke helt om det var 18 eller 1900..), men du kan få det for.... 1198
Meg: Ok, da tar jeg det
Hva er den store forskjellen på yellow- og Red-top ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Håpe han som eg har pratet med har feil da...
Men som sakt her så er yellow topp ett batteri som passer bedre til supplemang til startbatteriet... Redtop er ett billigere batteri enn yellow top
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.