Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Begynner nesten å få litt fnatt av dette her, særdeles irriterende problem.
Når bilen er kald, dvs. har stått mange timer og kjølt seg helt ned, er den veldig sær. Den starter helt fint, og går "greit" på tomgang. Prøver jeg og begynne kjøre, ender det som regel bare med momentant stopp. Samme dersom jeg står stille, gir litt gass og slipper gassen igjen.
Dersom jeg faktisk klarer komme igang skjer det kun dersom turtallet er over 4000, og da er den fortsatt utrolig seig å kjøre. Dersom turtallet faller under 2000-2500 må jeg holde gassen i bånn bare for at den skal holde seg gående. Og når bilen stopper, er jeg nødt til å holde gasspedalen i bånn en god stund før den faktisk starter. Etter en stunds kjøring er den helt fin. Dette skjer kun når bilen er kald, og det er jo absolutt ikke noe ønskelig og holde på med dette da.
Samme problemet hadde jeg på vårparten i fjor, men det forsvant helt utover sommeren.
Noen som har noen ideer, evnt. som har vært borti det samme?
Minner meg om problemet foreldrene mine har på sin Lancer...
Har en mistanke om pluggledningene...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Jeg tipper motoren får falskluft et eller annet sted, og dermed går så magert at den stopper hvis du belaster den. Typisk en slange som er utsatt for vridningene fra motor når du tar i gang.. ??
X-93 LE. medlem #610
2010 20th AE Crystal White Pearlescent
Kan vera endel dette da, eg har vert borti trege luftmengde målere og bensinpumpe som har vert på tide å byttes, kanskje ett bensinfilter som er på tide å bytte, ellers så kan det vera slangene som det sies her, men enda til gode å se dårlige slanger på mx5 på innsuget.
JonA wrote:Jeg tipper motoren får falskluft et eller annet sted, og dermed går så magert at den stopper hvis du belaster den. Typisk en slange som er utsatt for vridningene fra motor når du tar i gang.. ??
Jepp, jeg hadde en Golf med akkurat samme feilsymptom som var helt ubrukelig i kulda før den hadde gått seg varm. Kom frem til at den trakk falsk luft gjennom en morken luftflenspakning.
Er en typisk blindepropp bakpå innsuget som har det med å forsvinne med årene... ligger langt nede på innsugsmanifoilen mot torpedoveggen... prøv deg rundt med litt startgass i området rundt innsuget og se om motoren ruser opp... gjør den det så har du ivertfall vakumproblemer
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.