vinduvisker problemer..
Moderator: Styremedlemmer
vinduvisker problemer..
Heisann
Viskerene mine kapitulerte igår, sluttet å virke.
Trur ikkje det er elektrisk, da dei begynte å gå saktetere og tilslutt stoppet...
Stoppet og gjekk ut for å sjekke, ga dei en dytt og då gjekk dei litt for så å stoppe igjenn. innbiller meg det må vere motoren.
Noen som her vore borti samme problemet?
Trur ikkje det er elektrisk, da dei begynte å gå saktetere og tilslutt stoppet...
Stoppet og gjekk ut for å sjekke, ga dei en dytt og då gjekk dei litt for så å stoppe igjenn. innbiller meg det må vere motoren.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Re: vinduvisker problemer..
Kan nok vera børstene som ikkje kommer borti, eg ville opnet den opp å kikket eg, kanskje smøre den opp litt, har vert borti børster som stod fast,,Andrew wrote:Heisann
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Miatapowers
- 7200 RPM
Jo stemmer nok det, vinduene må man jo begynne å slå ned når man ser en bomstasjon, men var ikkje noe bedre på nb heller.Magnum1985 wrote:Virker som alt annet en selveste bensin motoren går treigt på en MX-5. Vindusheiser, vindusvisker-motor, og antenne motor går tregt. =p
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
de vindusviskermotorene er jo helt tragiske!!
det er jo såvidt de flytter seg, iallfall etter å ha stått en vinter! Men, får ta opp motoren og se om det er noe å smøre tenker jeg... tror det var cartman som hadde oppe sin en gang og smurte, hadde aldri sett vindusviskere på en mx5 gått så fort, sa han etterpå!
Men, har planer om å bestille elektriske vinduer fra mx5parts.. håper de går fortere enn det det snakkes om her nå da! Og, elektrisk antenne har jeg ikke, og jeg har vel forsåvidt ikke tenkt til å skaffe meg akkurat det heller da, så det er jo ok!
det er jo såvidt de flytter seg, iallfall etter å ha stått en vinter! Men, får ta opp motoren og se om det er noe å smøre tenker jeg... tror det var cartman som hadde oppe sin en gang og smurte, hadde aldri sett vindusviskere på en mx5 gått så fort, sa han etterpå!
Men, har planer om å bestille elektriske vinduer fra mx5parts.. håper de går fortere enn det det snakkes om her nå da! Og, elektrisk antenne har jeg ikke, og jeg har vel forsåvidt ikke tenkt til å skaffe meg akkurat det heller da, så det er jo ok!

Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
www.miata.no
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
Og ønskelig, så kan jeg sikkert ta video av hvor "fort" mine vindusviskere går om dagen, og legge ut, så skjønner du hva jeg mener, men vet ikke om jeg orker dettebiXen wrote:Hva er det som er treigt med vindusviskerne? (på generell basis)
Å rulle ned vinduene på bomstasjon hjelper vel lite, måtte ut av bilen et par plasser på østlandet der jeg ikke bare kunne delje en tier oppi bøtta.

Sant nok, er et par steder jeg heller ikke klarer å "hive" pengene oppi den boksen, pga. jeg kommer alt for langt ned! Litt morro å da, på en måte

Medlem nr: 587
www.miata.no
www.miata.no
- Miatapowers
- 7200 RPM
- fatlaces
- 4200 RPM
her er det AutoPass for alle pengaStianOppistov wrote:Kjøre så mye rundt om i landet eg at eg har lært meg å slenge mynter rundt meg, er noen få man må putte innpå de er litt verre, spess med senket bil, men enda ikkje måttet ut,,

Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Bare husk å smøre opp alle ledd og gjennomføringer godt. Jeg smurte opp alle kulene på mekanismen min med litium og grafitt fett (Würth Universalfett II), samt gjennomføringene og lageret i motoren med teflonholdig smøremiddel (Würth HTS m/teflon). Gjennomføringene må smøres mye og grundig, da det er trange tetninger mellom akselen og foringen. Bruk små korte støt lenge, mens viskeren går for fullt. For å lette smøringen, så anbefaler jeg å ta av viskerarmen. Husk å parkere viskermotoren før du setter på armene igjen. Ellers kan de havne på panseret...
Turboviskere etter mx-5 standard, hvertfall.
Dette tar ikke mer enn max 30 min, hvis du slipper å dra i butikken og kjøpe fett og smøremiddel.

Turboviskere etter mx-5 standard, hvertfall.
Dette tar ikke mer enn max 30 min, hvis du slipper å dra i butikken og kjøpe fett og smøremiddel.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544