Potta slår borti stabstaget.

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 558
Status: Offline

Potta slår borti stabstaget.

Post by inglar »

Monterte stabstaget i går or merket da at potta slo borti ved start og stans av motor. Er det noe som kan legges i mellom for å dempe dette eller må jeg prøve å få større klaring på en eller annen finurlig måte? Går det med asfaltmatte eller slik bånd en tetter potta med? Det er dårlig med plass alle veier pga. stabstaget og fangern bak :(
Paest
2000 RPM
2000 RPM

Post by Paest »

Jeg har AKKURAT samme problemet selv, og det er sykt irriterende. Eksosrøret tar også oppi diffen ovenfor så er vanskelig å heve hele greia også. Midlertidig plan er å ta fram vinkelsliper og slipe bort overflødig materiale i feste på stabstaget som stikker opp.

I aller verste fall kjøpe nytt stabstag med en liten vinkel som går ned akkurat der den tar oppi, mener å ha sett bilde av dette på nettet.

Sier du ifra om du finner en annen løsning? Har tenkt tanken på å legge mellom noe jeg også, men det er vanskelig å finne noe mykt nok til at det demper, men samtidig hardt nok til at det ikke smelter fra de varme rørene.

Surre ståltråd og stramme både opp og ned?
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 558

Post by inglar »

Har stabstaget fra IL, det er en enkel bøyle fra en side til en andre.
Image

Har original bakfanger (som ikke er tilpasset to potter) så jeg lurer på om jeg kan trimme til en liten bue slik som det er på den ene siden (den som er tilpasset potte) og så heve potta litt. Men jeg er litt skeptisk til å kutte i fangern med tanke på at lakken skaler av osv. Og at festene til sluttrøret skal brekke når jeg bøyer de til. Men det ville nok ha løst mitt problem tor jeg. Jeg har ikke sjekket hvordan klaringen til bakakselen er, så det var godt du sa i fra om det slik at jeg får sjekket det før jeg starter med modifiseringen.
Oas
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 270

Post by Oas »

Je brukte en dremel med kappskive til å lage plass i fangeren for den andre potta. (en på hver side). Gikk veldig greit. Var ikke noe problem med at lakken flasser eller fliser i kuttet. Er en fordel at lakker er litt varm, da blir den smidigere. Sett bilen med fangern mot sola en fin vårdag å kutt i vei.
Øyvind
[X] MX5 2001 1.8i Sport
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 542

Post by _mx5_Rune_ »

om man legger maskeringstape over lakken der man kutter er det større sjangse for at lakken ikke flasser av.. ;)
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
Paest
2000 RPM
2000 RPM

Post by Paest »

brukte dremel med skive selv, funka som bare det, ikke noe problem! men det med akslingen, det er noen riller som stikker ut fra diffen, det er mulig å kappe hjørnet så du får en ekstra cm klaring oppover, men det er noe herk å holde på med... skal ta bilder neste gang jeg er under der med hendene i lomma og bannes. har originalt 1.8 '94 stabstag forresten. det går på tvers og framover, som en U framover.
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
Post Reply