Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Om det er vanskelig eller lett kommer an på om du har skrudd før eller ikke. Har man det litt i fingrene er det ikke værre enn å følge instruksjonene i manualen, Haynes eller Enthusiast manual.
Husk å bytte strammehjul og fjær samtidig og trippelsjekk at remhjul på veiv og kamdrev står riktig i forhold til hverandre.
Strengt tatt trenger du ikke skifte noe annet enn reimen, og gamble på at alt annet holder til neste skifte.
Jeg skiftet kun reim på 100.000, og er nå på 160000 uten at strammehjul, vannpumpe og annet mikkmakk har tatt kvelden. Svetter litt olje i forkant av motoren, men ikke no' big deal.
Men vil du være på den sikre siden (og slippe å gjøre jobben to ganger), bør du skifte alt siden det er demontert likevel.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
mx5babe wrote:ok takk for svar jeg tar like så greit vannpumpen og siden det er samme jobb
Ja, det anbefales. Vannpumpa mi røyk 6 mnd etter jeg skifta reg reim
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Du må ikke bytte vannpumpa og simringen.. Men som det ble til meg, kort tid etter jeg hadde bytta regreim. Røyk vannpumpa.. Og da må du av med like mye som om du skulle tatt et reg reimskifte..
Samme delene (+toppdekselpakning) koster £102,33 (ca 1250kr) inkl frakt til norge hos mx5parts.co.uk ca halv pris av det kameraten din klarer..
Du kan nok få delene enda billigere her : http://www.jagspares.co.uk/MX5/company.asp Men da med litt mere usikker betalingsmetode.. Men jeg har bestilt derifra en gang uten problemer.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Spørsmål angående dette, skal gjøre dette nå jeg også, men på verksted da jeg ville ha akkurat dette i serviceheftet. Så da lurer jeg på om det vil være mye ekstra jobb for dem å ta av K&N Typhoon greia og sette på standard luftboksen min. Hvis jeg forstår det rett så må dette av samtidig som man skifter regreima eller? (har lite peiling, som dere skjønner). Jeg gidder ikke gjøre dette nå hvis jeg må betale masse ekstra for det liksom.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
biXen wrote:Spørsmål angående dette, skal gjøre dette nå jeg også, men på verksted da jeg ville ha akkurat dette i serviceheftet. Så da lurer jeg på om det vil være mye ekstra jobb for dem å ta av K&N Typhoon greia og sette på standard luftboksen min. Hvis jeg forstår det rett så må dette av samtidig som man skifter regreima eller? (har lite peiling, som dere skjønner). Jeg gidder ikke gjøre dette nå hvis jeg må betale masse ekstra for det liksom.
må nok regne med å betale litt, vanlig timepris kanskje?!
kan jo høre om du kan få tak i deler sjøl, og at de gjør jobben?
slipper billigere unna da.
Joda, jeg har originaldelene, men de er i biter, så jeg lurte mer på om dette var veldig mye arbeid å sette sammen og bytte ut med K&N greia. Men takk for svar
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Skifta nettopp reg reim på min, men ikke vannpumpe, men får satse på at den holder. Det som er gledelig er at bilen føles merkbart kjappere. Gammel reima var nok strukket ganske så mye.
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---