Sommerdekk nok en gang

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Når fikk du disse prisene?

Sidene der var ikke så informativ hva gjelder dekk/pris...

hvordan betaler man?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 542

Post by _mx5_Rune_ »

sendte mail til de for ca en måned siden.. man betaler på forhand så sender de når de har fått pengene.. ikke noe problem, big wheels er ganske så seriøse.. ;)

her er de forresten enda billigere, men det er nok uten frakt.. http://interdekk.no/categories/summer_t ... 6&x=31&y=8

EDIT: her er de enda billigere.. :D http://www.dekkonline.com/dekk.html 781kr med frakt for t1r i 225
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
EspenAndre
Moderator
Moderator

Post by EspenAndre »

ja.. det var ikke gale i det hele tatt..

har vært innom siden men ikke funnet denne

TOYO PROXES T1-R 215-40-16

Nærmeste dekkmonterings-sted de viser til sier:

Monteringsavgift for ett dekk inkluderer demontering av gammelt dekk og montering og avbalansering av nytt dekk. NOK 120,00
samt fjerning av de gamle dekkene (hvis ønskelig). NOK 10,00
Lettmetallfelger: NOK 50,00 Ekstra avgift inklusiv mva
Maksimal felgdimensjon: 22 "

da koster dekkene 900,- ferdig på bilen.. er ikke gale det nei :D
Last edited by EspenAndre on 01 Apr 2007, 18:20, edited 1 time in total.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
John_91BRG
2000 RPM
2000 RPM

Post by John_91BRG »

Får ikke opp noe når jeg trykker på linken din Espen, men det finnes 215/40R16 T1-R på dekkonline.com.

Koster 722/stk inkl mva. og transport. Syns ikke det er så ille, spesielt når man sammenligner med en del andre dekkmerker i samme prisklasse i nettbutikken deres.

Har forøvrig lyst til å prøve T1R selv neste gang, men jeg er så fornøyd med Eagle F1 dekkene at jeg er litt "redd" for å skifte merke. Får se etterhvert hva det blir til...
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT

05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
EspenAndre
Moderator
Moderator

Post by EspenAndre »

John_91BRG wrote:Får ikke opp noe når jeg trykker på linken din Espen, men det finnes 215/40R16 T1-R på dekkonline.com.
det var rart.. jeg har prøvd linken selv :?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
EspenAndre
Moderator
Moderator

Post by EspenAndre »

Tenkte det var ikke noe å stusse på..

fikk bestilt av dekkonline.com med levering til dekkbutikken på askøy :)

litt teit nå rett før påske, men håper det kommer fram onsdag kanskje..
så får jeg forhåpentligvis telefon og kan kjøre til askøy onsdag kveld

skal vel holde hardt men er lov å håpe, uansett har jeg fått gode dekk til en rimelig penge :D
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
EspenAndre
Moderator
Moderator

Post by EspenAndre »

hmmm.. begynner å bli litt bekymret nå

ringte til de som angivelig skal ha samarbeid med dekkonline.com
(de som jeg har bestilt dekkene til..)

de har ikke hatt kontakt med dekkonline.com annet enn at de ikke ønsker å stå på listen deres :?

men de har mottat dekk fra de 2 ganger før, og sa seg mer enn villig til å montere dem for meg...

det som bekymrer meg er at jeg fikk en bekreftelse på mail når bestillingen var gjort, hvor det stod at leveringsdato ville komme i en annen mail, nå er pengene trukket og mail'en er ikke mottat :(

er bare å håpe...

er jo veldig spesielt at de later til å ha avtale med dekkbutikker som selv hevder at det ikke stemmer..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Trenger de egentlig ha noen avtale da? Jeg fikk mine dekk tilsendt en gang til dekkhotellet mitt, en gang til Norcargo hvor jeg henta dem selv og satt dem på selv (dekk og felger avbalansert). (ikke fra de du har bestilt fra)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator

Post by EspenAndre »

trenger ikke avtale egentlig, men det virker ikke seriøst når nettbutikken refererer til en butikk som samarbeidspartner, med priser for omlegging osv. og man får epost og tlf til butikken i bestillingsbekreftelsen...

hvem har du bestilt fra da?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Synest det er stress med slike dekkonline greier eg, eg reiser inn til essoen her og ber om god pris, henviser gjerne andre sine priser om de er for dyre, så gir de en bedre og eg sier legg om, ring meg når den er ferdig.. :lol: Om det koster meg noen kroner mer så er det verdt det, skulle det feks vera en reklamasjon på ett dekk som skjer innimellom så må man stresse med å sende tilbake osv, før man får ett nytt, skjer dette på den lokale sjappa så setter de på ett nytt og sier ingenting, Dekkprisen eg får hos den lokale er ferdig pålagt og med avbalansering, noe mangen ser seg feil på når de ser priser hos feks dekkonline..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

EspenSort92 wrote:trenger ikke avtale egentlig, men det virker ikke seriøst når nettbutikken refererer til en butikk som samarbeidspartner, med priser for omlegging osv. og man får epost og tlf til butikken i bestillingsbekreftelsen...

hvem har du bestilt fra da?
Enig i det.

Har bestilt fra Poleposition.no jeg.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator

Post by EspenAndre »

StianOppistov wrote:Synest det er stress med slike dekkonline greier eg, eg reiser inn til essoen her og ber om god pris, henviser gjerne andre sine priser om de er for dyre, så gir de en bedre og eg sier legg om, ring meg når den er ferdig.. :lol: Om det koster meg noen kroner mer så er det verdt det, skulle det feks vera en reklamasjon på ett dekk som skjer innimellom så må man stresse med å sende tilbake osv, før man får ett nytt, skjer dette på den lokale sjappa så setter de på ett nytt og sier ingenting, Dekkprisen eg får hos den lokale er ferdig pålagt og med avbalansering, noe mangen ser seg feil på når de ser priser hos feks dekkonline..
ja... jeg også tenkte slik, før... men etter å ha lest på dekkonline fant jeg ut at de selv ville hente dekkene som skulle returneres eller reklameres på..

og det med prisen... hvis dette går veien, har jeg spart i alle fall 2000,-
i forhold til den prisen jeg har fått andre plasser.. det er med omlegging og miljøgebyr osv...
var det snakk om 4-500,- å spare så hadde det vært noe annet..

har funnet diverse andre forum som har omtalt denne nettbutikken med positive kommentarer.. så får bare regne med det funker, i så fall stusser jeg ikke med å bruke de igjen, men bestiller heller dekkene til jobben eller hjem, evt. avtaler med et dekkfirma...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
EspenAndre
Moderator
Moderator

Post by EspenAndre »

Fikk for litt siden svar på en purre-mail på leveringsdato, så ble noe beroliget

de er ganske store har jeg forstått etter litt surfing, så regner med det går greit, men vil ikke anbefale dette til noen før jeg har dekkene på bilen :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
EspenAndre
Moderator
Moderator

Post by EspenAndre »

Har fått leveringsdato, dekkene er sendt idag...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

EspenSort92 wrote:
StianOppistov wrote:Synest det er stress med slike dekkonline greier eg, eg reiser inn til essoen her og ber om god pris, henviser gjerne andre sine priser om de er for dyre, så gir de en bedre og eg sier legg om, ring meg når den er ferdig.. :lol: Om det koster meg noen kroner mer så er det verdt det, skulle det feks vera en reklamasjon på ett dekk som skjer innimellom så må man stresse med å sende tilbake osv, før man får ett nytt, skjer dette på den lokale sjappa så setter de på ett nytt og sier ingenting, Dekkprisen eg får hos den lokale er ferdig pålagt og med avbalansering, noe mangen ser seg feil på når de ser priser hos feks dekkonline..
ja... jeg også tenkte slik, før... men etter å ha lest på dekkonline fant jeg ut at de selv ville hente dekkene som skulle returneres eller reklameres på..

og det med prisen... hvis dette går veien, har jeg spart i alle fall 2000,-
i forhold til den prisen jeg har fått andre plasser.. det er med omlegging og miljøgebyr osv...
var det snakk om 4-500,- å spare så hadde det vært noe annet..

har funnet diverse andre forum som har omtalt denne nettbutikken med positive kommentarer.. så får bare regne med det funker, i så fall stusser jeg ikke med å bruke de igjen, men bestiller heller dekkene til jobben eller hjem, evt. avtaler med et dekkfirma...
Da er det meget dårlige priser de opererer med i bergen, her er det iallefal kun noen få kroner å spare. Har du hørt på tores autoservise i fyllingdalen, er han eg brukte når eg bodde i bergen..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply