frieksos manifoilpakning/turbo flens

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
mx5-kent
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

frieksos manifoilpakning/turbo flens

Post by mx5-kent »

Har problemer med at det lekker eksos ut mellom pakningene når motoren er kald å etter at den har stått litt selv om den fortsatt er varm. Er det noen andre som har hatt problemer med det ved mont av turbo? Hvilket ladetrykk kjører dere på? KJører på 0.37 nå vet ikke hvor mye mer jeg kan ta ut av den uten å skifte råder å stempel? Har ikke så mye erfaring med mazda da jeg er vag mekaniker. :roll:
x vw golf gti 16v (RIP)
xAudi S4
xBmw318is
Skoda octavia 1.9Tdi
Mx-5 1.6 turbo konebil:) hks-kit , gule koni, veltebur:) crome felger. motivlakkert interiørdetaljer. store planer.
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Kan kjøre en bar har eg hørt med riktig oppsett, men da med riktig oppsett også,. :lol: bør bytte pakninger du her, og kanskje bytte til sterkere bolter og bruke låseskiver,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

kom gjerne med mer info om turbokittet og bilen.. skal ikke lekke eksos uansett temp på greiene. om det er greddy kit så stemmer det bra at boltene er dårlige. bytt med sterkere bolter, gjerne med nordlock skiver så er du sikker på at ikkeno forsvinner.. er turbokittet orginalt og uten ic så anbefaler jeg ikke å kjøre no høyere trykk.. har selv kjørt 1 bar over tid på orginal 1.6 blokk. de tåler det lett. men det krever endel mods av turbokittet ditt....
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

Er ett hks 1,8 kit som er moddet til den bilen der!
Usikker på ka bensinstyring som sitter på den
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

hvordan f*** modder man en 1.8 manifold til å passe på en 1.6 bil ?
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 542

Post by _mx5_Rune_ »

kan jo være en 1.6 90hk..? mener 1.8 manifoil passer på disse med litt mod? er vel ikke gammelbilen til marte dette her?
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

boltene sitter forskjellig plassert og blokka er 22mm lengre på 1.8 kontra 1.6.

1.8 manifold har denne flensen..
Image

1.6 manifold har denne..
Image

så om det er moddet en manifold fra 1.8, på en 1.6bil, kan det forklare mye av problemene..
mx5-kent
0 RPM
0 RPM

Post by mx5-kent »

Er nåkk gamle bilen til marthe ja... trur jeg skal prøve å demontere å skifte pin boltene. Ha på litt eksospasta å satse på at det blir tett... Er kun når den er kald... Virker nesten som eksosen tetter ijenn etter litt kjøring.... For se over påske når vi kommer ijenn fra tur... iallfall mye mer fres over den med 0.4. Er usikker på hvilken bensinstyring så er på men lurer på å invistere i datasprut... Aller først kommer senkesett å low profile lykter... skal legge ut en liten tråd på mitt prosjekt... har fått motovlakkert deksel i midten rundt friskluftdysene å sånnt... Blei veldig bra=)
x vw golf gti 16v (RIP)
xAudi S4
xBmw318is
Skoda octavia 1.9Tdi
Mx-5 1.6 turbo konebil:) hks-kit , gule koni, veltebur:) crome felger. motivlakkert interiørdetaljer. store planer.
Post Reply