hvor i verden bestiller dere deler fra??
Moderator: Styremedlemmer
- petter_husberg
- 0 RPM
- Posts: 30
- Joined: 29 Jan 2006, 01:00
- Location: Sandnes
- Status: Offline
hvor i verden bestiller dere deler fra??
da jeg har tenkt å bestille et par deler til mx'en blandt annet coilovers, big brake kit, grenrør, stabstag, foringer, veltebøyle, felger og litt til, men jeg har funnet delene mine på www.goodwinracing.com og dette vil da komme ca. 5900dollar men så kommer jo frakt i tillegg(har ikke turt å spørre hva frakten kommer på men sikkert MYE) så skal jo staten ha sitt så kommer jo 25%moms greit det, men jeg har hørt at man må betale moms på frakten og fra statene, stemmer dette? ellers hvor bestiller dere deler fra, finner ikke de delene jeg vil ha på ilmotor, og mx5parts.
Mazda Mx5 1991, BRG, 1,6
Medlem nr.547
Medlem nr.547
- petter_husberg
- 0 RPM
- Posts: 30
- Joined: 29 Jan 2006, 01:00
- Location: Sandnes
- Status: Offline
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
litt lett blanding HER
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- petter_husberg
- 0 RPM
- Posts: 30
- Joined: 29 Jan 2006, 01:00
- Location: Sandnes
- Status: Offline
- petter_husberg
- 0 RPM
- Posts: 30
- Joined: 29 Jan 2006, 01:00
- Location: Sandnes
- Status: Offline
til dere som har bestillt deler fra statene, hvordan har dere fått dette godkjent av biltilsynet??? jeg ringte til de å spurte hva jeg trengte av papirer fra statene iogmed at de ikke bruker noe tüv system eller lignende. jeg har sent mail til en butikk i statene der jeg spurte om de hadde noen dokumenter som lignet på tüv papirer eller noe sånt som kan dokumentere at de delene er beregnet til mx'en, men det hadde han ikke?? blir ikke helt klok på dette..
Mazda Mx5 1991, BRG, 1,6
Medlem nr.547
Medlem nr.547
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Hvilke deler er det du tenker på ?petter_husberg wrote:til dere som har bestillt deler fra statene, hvordan har dere fått dette godkjent av biltilsynet??? jeg ringte til de å spurte hva jeg trengte av papirer fra statene iogmed at de ikke bruker noe tüv system eller lignende. jeg har sent mail til en butikk i statene der jeg spurte om de hadde noen dokumenter som lignet på tüv papirer eller noe sånt som kan dokumentere at de delene er beregnet til mx'en, men det hadde han ikke?? blir ikke helt klok på dette..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- inglar
- 7200 RPM
- Posts: 3098
- Joined: 29 Mar 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 558
- Location: Rælingen
- Contact:
- Status: Offline
En trenger ikke godkjenning på alt av deler en bestiller, men det som må være godkjent slik som: bremser, eksos, senkesett er det kanskje best å bestille fra steder som kan gi ut TÜV-papirer. Så dette må en sjekke opp før en setter i gang med bestilling hvis en ønsker at eu-kontroller o.l. skal gå greit.
- petter_husberg
- 0 RPM
- Posts: 30
- Joined: 29 Jan 2006, 01:00
- Location: Sandnes
- Status: Offline
Vidar wrote:Hvilke deler er det du tenker på ?petter_husberg wrote:til dere som har bestillt deler fra statene, hvordan har dere fått dette godkjent av biltilsynet??? jeg ringte til de å spurte hva jeg trengte av papirer fra statene iogmed at de ikke bruker noe tüv system eller lignende. jeg har sent mail til en butikk i statene der jeg spurte om de hadde noen dokumenter som lignet på tüv papirer eller noe sånt som kan dokumentere at de delene er beregnet til mx'en, men det hadde han ikke?? blir ikke helt klok på dette..
jeg tenkte på noen coilovers og big brake kitet
Mazda Mx5 1991, BRG, 1,6
Medlem nr.547
Medlem nr.547
- Dalton
- 4200 RPM
- Posts: 456
- Joined: 05 Dec 2003, 01:00
- Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
- Contact:
- Status: Offline
Det er nå ikke ofte det blir så grundig sjekk på noen av tingene som skal stå på en bil.... når du er på eu kontroll så er det jo funksjons test som blir tatt, og da sjekker en jo ikke bremsene for hvilken modell det er. det er vell bare hvis en skal oppgradere bilen motor messig at den må til fremvisning hos vegvesnet, og at en da må ha dokumentasjon om at bremser og slike ting holder. Eller tar jeg helt feil nå?
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Du tar vel egentlig feil, da både bremser, dempere osv. er noe av det viktigste rundt godkjenning. Men at de nødvendigvis skal henge seg opp i det på EU kontroll er en annen sak.
Det jeg gjerne vil ha er papirer som sier utstyret jeg har er laget for bilen, og er testet osv. slik at jeg ihvertfall har NOE.
Det jeg gjerne vil ha er papirer som sier utstyret jeg har er laget for bilen, og er testet osv. slik at jeg ihvertfall har NOE.