Dreningshull

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Totti11
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Dreningshull

Post by Totti11 »

Tenkte jeg skulle "stake" opp disse hullene/sjekke om de er tette. Noen som har bilder hvor disse er?
tor340
2000 RPM
2000 RPM

Re: Dreningshull

Post by tor340 »

Totti11 wrote:Tenkte jeg skulle "stake" opp disse hullene/sjekke om de er tette. Noen som har bilder hvor disse er?
De er der hvor "rainrailen" slutter, du ser de med kalesjen på, så nærme dørkarmen som mulig. Nederste del munner ut innenfor kanalen under bilen. Bruk en sveisepinne med en liten fille med CRC e.l. på, og dra igjennom røret.
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Det er vel flere av disse, den vanligste er rett bak i kupeen, men jeg mener bestemt det er lettere med kalesjen AV?! :P Da er de i ytterkantene bak døra. Jeg gjorde som en annen her, klippa støpselet av en strømkabel for PCer og smokka den gjennom noen ganger på hver side. Det gjorde susen. Fant mye rart baki der fra forrige eier. Batteri bla. :P
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587

Re: Dreningshull

Post by TraCkinG »

tor340 wrote:
Totti11 wrote:Tenkte jeg skulle "stake" opp disse hullene/sjekke om de er tette. Noen som har bilder hvor disse er?
De er der hvor "rainrailen" slutter, du ser de med kalesjen på, så nærme dørkarmen som mulig. Nederste del munner ut innenfor kanalen under bilen. Bruk en sveisepinne med en liten fille med CRC e.l. på, og dra igjennom røret.
skjønner ikke helt dette.. kan du ta et bilde? finnes jo bilder av de under bilen, men de her har jeg aldri sett på min iallfall! :?

kan jo være at jeg ikke har lagt merke til dem kanskje, men at jeg har sett.. hmm
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
midget77
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 517

Post by midget77 »

I denne tråden finner du litt info: http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... ght=#33686
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587

Post by TraCkinG »

midget77 wrote:I denne tråden finner du litt info: http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... ght=#33686
tusen takk :) det er en tråd som må ha gått forbi meg, jeg kan iallfall ikke huske det siste bildet der, som viste hvor disse dreneringskanalene var!

Men, jeg har iallfall fått sjekket ut hvor de er nå! Har ikke fått staket de opp enda, (tror ikke de er tette) men, jeg vet iallfall hvor de er... Jeg har aldri vært så langt inne i krokene tydeligvis, for i dag fant jeg flere minner fra tidligere eier(e)
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
Borge
500 RPM
500 RPM

Post by Borge »

Jeg staket opp mine egne dreneringshull i går. Du ser dem der hvor kanalskjøten blir litt bredere. Hos meg var det en del dritt i dem, men jeg vet at de er der. Jeg brukte først en nål veldig forsiktig for å ikke skade rustbeskyttelsen. Så gjorde jeg hullene større med en kobbertråd.

Børge
1991 MX-5 1.6l RØD
Post Reply