Endelig mx-5 igjen - flere bilder!
Moderator: Styremedlemmer
-
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Skiltene er manipulert fordi jeg er litt paranoid...
Jeg reklamerer gjerne for Hegre. Der får en god service. Jeg har som nevnt en Toyota også. Men klistremerkene forsvinner etterhvert. Det får holde med reklame på skiltplata.
Her er bildene tatt:
1 De to siste bildene (av den gamle og den nye bilen)
2. De andre bildene med landskap.
Jeg har satt ring rundt Klepp og Bryne. Det er jo lett å se E-39 og Figgjo øst på kartet for referanse. Utrolig mange kjekke veier her i distriktet.
Tor
Jeg reklamerer gjerne for Hegre. Der får en god service. Jeg har som nevnt en Toyota også. Men klistremerkene forsvinner etterhvert. Det får holde med reklame på skiltplata.
Her er bildene tatt:
1 De to siste bildene (av den gamle og den nye bilen)
2. De andre bildene med landskap.
Jeg har satt ring rundt Klepp og Bryne. Det er jo lett å se E-39 og Figgjo øst på kartet for referanse. Utrolig mange kjekke veier her i distriktet.
Tor
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Ja, veldig fornøyd med Hegre jeg også, mekanikeren retta til og med på det skeive skiltet framme når jeg hadde den inne for reg. reimskifte
Må si jeg sliter med å finne disse veiene på jæren. Lett å finne de innover i dalstrøka, for da blir plutselig bare veien om til slik vei, på jæren må man vite hvor man skal hen. Prøver å finne noen bra plasser å ta litt bilder, men har ikke funnet så mye kjekke plasser enda.
Må si jeg sliter med å finne disse veiene på jæren. Lett å finne de innover i dalstrøka, for da blir plutselig bare veien om til slik vei, på jæren må man vite hvor man skal hen. Prøver å finne noen bra plasser å ta litt bilder, men har ikke funnet så mye kjekke plasser enda.
- RogerRed91
- 2000 RPM
- Posts: 240
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Status: Offline
- fatlaces
- 4200 RPM
- Posts: 436
- Joined: 08 Feb 2005, 01:00
- Location: Sarpsborg
- Contact:
- Status: Offline
utrolig pen bil da, akkurat en slik jeg har lyst på selv.. (hvem har vel ikke det..?)
Nå som du har fått kjørt litt, hva syns du om bilen, i forhold til NA'en ? Er det fortsatt en MX-5 ?
Og hva med støy kontra NA ?
Lurer også litt om hva du syns om motoren, kjapp og fin ?
Grattis med ny bil
Nå som du har fått kjørt litt, hva syns du om bilen, i forhold til NA'en ? Er det fortsatt en MX-5 ?
Og hva med støy kontra NA ?
Lurer også litt om hva du syns om motoren, kjapp og fin ?
Grattis med ny bil
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Bra bilder ja, men prøv å bruk polarfilter...RogerRed91 wrote:Meget bra bilder du tar
Mange fine plasser nedover langs Jæren og Rogaland, vært på tur der et par ganger selv.
Hvilket kamera bruker du?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Hei
Jeg synes bilen oppfører seg meget pent, og det er helt klart en mx-5. 91-modellen jeg hadde var senket, og dekkene som satt på, hadde meget lav profil. Dette gjorde den veldig hard. Den lå godt i svingene, men kunne av og til finne på å hoppe/ stusse litt hvis veibanen var litt ujevn i svingen. I tillegg hadde den sportseksos, så lydbildet var helt annerledes. Akkurat det savner jeg litt - det kunne godt vært litt mer lyd, og det kan nok hende jeg kjøper meg en sportspotte til den. Ellers går den utenpå den gamle mx-5-en, både i handeling og motoreffekt. Kreftene kommer jevnt og fint, og den drar på gjennom hele registeret.
Kameraet jeg har brukt, er et Canon 20d. Objektivet er 24-105 IS 4L. Meget kjekt all-round-objektiv. Jeg er ellers alltid filterfri.
Tor
Jeg synes bilen oppfører seg meget pent, og det er helt klart en mx-5. 91-modellen jeg hadde var senket, og dekkene som satt på, hadde meget lav profil. Dette gjorde den veldig hard. Den lå godt i svingene, men kunne av og til finne på å hoppe/ stusse litt hvis veibanen var litt ujevn i svingen. I tillegg hadde den sportseksos, så lydbildet var helt annerledes. Akkurat det savner jeg litt - det kunne godt vært litt mer lyd, og det kan nok hende jeg kjøper meg en sportspotte til den. Ellers går den utenpå den gamle mx-5-en, både i handeling og motoreffekt. Kreftene kommer jevnt og fint, og den drar på gjennom hele registeret.
Kameraet jeg har brukt, er et Canon 20d. Objektivet er 24-105 IS 4L. Meget kjekt all-round-objektiv. Jeg er ellers alltid filterfri.
Tor
mx-5 mot greyhound
Siden det SNØR her nå, må jeg nøye meg med denne videoen:
http://www.youtube.com/watch?v=o0tEX8Ch ... 2F77144412
En ting som mangler litt i NC, er "go cart-følelsen" jeg fikk i NA. Slik sett hadde det kanskje gjort seg med litt senking...
Tor
http://www.youtube.com/watch?v=o0tEX8Ch ... 2F77144412
En ting som mangler litt i NC, er "go cart-følelsen" jeg fikk i NA. Slik sett hadde det kanskje gjort seg med litt senking...
Tor
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
en film der de tester NA og NC på bane..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542