Et tips til deg Uggla. Ikke bruk bilen din til å oppebevare ting.
Vil folk inn, kommer de seg inn.
Nøkler til lås i midtkonsoll og hanskerom
Moderator: Styremedlemmer
- uggla
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 595
- Status: Offline
Vel, sant nok steffen. Men må allikevel prøve å passe på solkremen, solbrillene og den stygge jobbmobilen. Tar det nesten som et kompliment om noen vil stjele de. 
Jeg har prøvd litt mer og jeg får tenningsnøkkelen et stykke nedi, men den vil ikke rundt. Kan tyde på at "noe" er byttet opp gjennom åra.

Jeg har prøvd litt mer og jeg får tenningsnøkkelen et stykke nedi, men den vil ikke rundt. Kan tyde på at "noe" er byttet opp gjennom åra.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
Det sies vel her at det er to nøkler, en som passer til alt i bilen, og en som bare passer til døren, tenningen og bagasjerommet. Du har sikkert den som bare passer til døren osv. og sannsynligvis er det denne nøkkelen jeg og har!uggla wrote:Vel, sant nok steffen. Men må allikevel prøve å passe på solkremen, solbrillene og den stygge jobbmobilen. Tar det nesten som et kompliment om noen vil stjele de.
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
2 nøkler?? Skal denne diskusjonen aldri ende? Tenningsnøkkelen SKAL passe til:TraCkinG wrote: Det sies vel her at det er to nøkler, en som passer til alt i bilen, og en som bare passer til døren, tenningen og bagasjerommet. Du har sikkert den som bare passer til døren osv. og sannsynligvis er det denne nøkkelen jeg og har!
Tenningslåsen
Dørlåsene på begge sider
Bagasjerommet
Låsbart hanskerom
Låsbart midtkonsoll
Dersom tenningsnøkkelen ikke passer til de 2 låsene inni bilen er det LOGISK å forstå at det på ett eller annet tidspunkt er byttet tenningslås og dørlåser.. Noe som tross alt er vanlig hvis en har hatt innbruddsforsøk e.l. og må bytte låser. Tror ikke det er mange som bytter de 2 låsene på hanskerom og midtkonsoll..
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 542
stemmer ikke helt det du sier her.. av de nøklene som fulgte med bilen var det minst en som kunne brukes til alle tingene som du ramser opp, mens det fulgte med en annen som er en såkaldt servicenøkkel som kun passet inn i tenningslås, bagarsjerom og dørene.. om denne nøkkelen har vært brukt når evt nye nøkler ble filt ville man fått en lik nøkkel som ikke passer i handskerom og midkonsoll.. er denne TraCkinG snakker om..HansT wrote:2 nøkler?? Skal denne diskusjonen aldri ende? Tenningsnøkkelen SKAL passe til:TraCkinG wrote: Det sies vel her at det er to nøkler, en som passer til alt i bilen, og en som bare passer til døren, tenningen og bagasjerommet. Du har sikkert den som bare passer til døren osv. og sannsynligvis er det denne nøkkelen jeg og har!
Tenningslåsen
Dørlåsene på begge sider
Bagasjerommet
Låsbart hanskerom
Låsbart midtkonsoll
Dersom tenningsnøkkelen ikke passer til de 2 låsene inni bilen er det LOGISK å forstå at det på ett eller annet tidspunkt er byttet tenningslås og dørlåser.. Noe som tross alt er vanlig hvis en har hatt innbruddsforsøk e.l. og må bytte låser. Tror ikke det er mange som bytter de 2 låsene på hanskerom og midtkonsoll..

men muligheten for at tenningslås og dørlåser har vært byttet er jo selvfølgelig også tilstede..

- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
Okey, kjøper det at det kan finnes en ekstra nøkkel, men poenget mitt er at den nøkkelen som NORMALT er ment som tenningsnøkkel passer til alle nevnte låser, også de inni bilen. Dette stemmer på alle de Miata/MX5'er jeg kjenner til._mx5_Rune_ wrote: stemmer ikke helt det du sier her.. av de nøklene som fulgte med bilen var det minst en som kunne brukes til alle tingene som du ramser opp, mens det fulgte med en annen som er en såkaldt servicenøkkel som kun passet inn i tenningslås, bagarsjerom og dørene.. om denne nøkkelen har vært brukt når evt nye nøkler ble filt ville man fått en lik nøkkel som ikke passer i handskerom og midkonsoll.. er denne TraCkinG snakker om..![]()
men muligheten for at tenningslås og dørlåser har vært byttet er jo selvfølgelig også tilstede..
Last edited by HansT on 23 Apr 2007, 23:47, edited 1 time in total.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2