NA & Bytte til el. speil

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
toroh
Moderator
Moderator
Status: Offline

NA & Bytte til el. speil

Post by toroh »

Hei alle,

Jeg har nå fått fatt i et sett med elektriske speil til min NA som har de originale "faste" speilene.
Er det noen som kan gi meg litt info/erfaringer om hva som må gjøres... ref. ekstra ledninger, brytere osv.

På forhånd takk...

PS: her er et bilde av speilene jeg har kjøpt:
Image
Tor Olaf Høiaas
Medlem nr. 449

X: 2007 MX-5 1.8 Stormy Blue
X: 1990 MX-5 1.6 Classic Red
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587

Post by TraCkinG »

hei

er selv på jakt etter elektriske speil.. hvor fikk du tak i disse?? og forsåvidt, hvor mye kostet de? Og chrome er jo litt stilig og da :D

Den bryteren for stilling av speilene kan du eventuellt kjøpe brukt på ebay.com. der er det stadig vekk ute! Tror ikke mx5parts har denne. Men, kan jo hende du fikk den med?
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
toroh
Moderator
Moderator

Post by toroh »

Kjøpte dem på engelske ebay.. jeg kan si såpass at det ikke ble billig!!! 8O

Og ja regner med at det blir litt "bling bling" med krom speil, håper bare at det ikke ser for rånete ut 8)
Tor Olaf Høiaas
Medlem nr. 449

toroh
Moderator
Moderator

Post by toroh »

Hei alle...

Nå har jeg montert speilene mine og fant ut ved montering at det allerede er lagt opp kabler til slike el. speil.

Er det noen som har original el. speil som kan ta et bilde av original bryter og plasseringen av denne. Jeg fikk med en slik bryter og fant en kontakt under rattet hvor de andre bryterne for lyktespyler, tåkelys og instrument lys dimmer... lurer på om dette er kontakten som skal brukes, men den pluggen passer ikke i den bryteren jeg har..

Noen som kan hjelpe meg med info om dette??
Tor Olaf Høiaas
Medlem nr. 449

toroh
Moderator
Moderator

Post by toroh »

toroh wrote:Hei alle...

Nå har jeg montert speilene mine og fant ut ved montering at det allerede er lagt opp kabler til slike el. speil.

Er det noen som har original el. speil som kan ta et bilde av original bryter og plasseringen av denne. Jeg fikk med en slik bryter og fant en kontakt under rattet hvor de andre bryterne for lyktespyler, tåkelys og instrument lys dimmer... lurer på om dette er kontakten som skal brukes, men den pluggen passer ikke i den bryteren jeg har..

bump...
Tor Olaf Høiaas
Medlem nr. 449

Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

toroh wrote:
toroh wrote:Hei alle...

bump...
Finns to type brytere.. Ene passer inn i de små hulla til bryter for tåkelys, HT varme, lyshøyde, lysdim osv..
Andre er en stor kvadratisk en som skal stå i en plate under radioen. Der Cubbyboksen er..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
toroh
Moderator
Moderator

Post by toroh »

Takk for info. :D

Jeg har den lille bryteren som passer ved tåkelys knappen...
Det jeg nå lurer på er om det er noen andre her i klubben som har ettermontert el. speil på en NA.
Lurer på om dere da fant en koblingsboks til styreenhet for speil da det allerede ligger ferdig trukket kabler i dørene for dette..
Hadde håpet at jeg skulle slippe å demontere hele dashbordet for å lete etter kabler/plugg... :oops:
Tor Olaf Høiaas
Medlem nr. 449

Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

toroh wrote:Takk for info. :D

Jeg har den lille bryteren som passer ved tåkelys knappen...
Det jeg nå lurer på er om det er noen andre her i klubben som har ettermontert el. speil på en NA.
Lurer på om dere da fant en koblingsboks til styreenhet for speil da det allerede ligger ferdig trukket kabler i dørene for dette..
Hadde håpet at jeg skulle slippe å demontere hele dashbordet for å lete etter kabler/plugg... :oops:
jeg har etter montert el speil.
La opp nytt ledningsnett (kunne ikke se at jeg hadde noe originalt) målte meg frem på bryteren. Og kopla slik at det funka. Hadde ikke noe skjema, så jeg måtte bruke hodet og ett multimeter...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
toroh
Moderator
Moderator

Post by toroh »

Har endelig funnet ut av det orginale ledningsettet som ligger i dørene...
Disse er trukket fra døren og går kun til overgangen mellom dør og karosseriet.. der er det montert en plugg som gjør det mulig å koble til kabelsettet som kommer fra kontroll bryteren..

Måtte demontere hele viften for å komme til og se dette.. men det resulterte da i at jeg ble kjent med enda et område av bilen jeg tidligere ikke har skrudd i... :lol:

Takk til dere som har svart meg tidligere ang. dette.
Tor Olaf Høiaas
Medlem nr. 449

Post Reply