hansT, jo er flere fordeler med link kontra orginal innsprut, og tillogmed Emanage da...
fjerne hele luftmengdemålern, får innsugstemp sensor, map sensor, knock sensor, viftene på radiatorn styres av ecu(valgfri innslagstemp), mulighet for å kjøre boostcontroll på link(men jeg har allerede profec E01 sak, så skal ikke bruke den funksjonen), sekvensiellt styrte dyser, mulighet for større dyser enn emanage(jeg kjører 440cc nå), og litt annet jeg sikkert ikke har huska på nå...
noen som vet hvor mye som skal til for at orginale mx5 luftmengdemålern går i bunn?
Turbo-kit for LHD / RHD.???
Moderator: Styremedlemmer
Når kommer ladetrykket på bilene til dere med turbo kit da???
Syns det kommer litt sent i grunn, selv om det bare laddes 0,25 bar.
Kommer kanskje av at turboen er litt stor for en 1,6 liters motor??? Snakker da om greddy kitet, med td04h turbo. Noen som har HKS kit???
Noen meninger om dette???
Syns det kommer litt sent i grunn, selv om det bare laddes 0,25 bar.
Kommer kanskje av at turboen er litt stor for en 1,6 liters motor??? Snakker da om greddy kitet, med td04h turbo. Noen som har HKS kit???
Noen meninger om dette???
t_huseby ---> Redrider
Stian wrote:Vil også anbefale dere å ta en titt på Greddy E-manage. Den blir en mellomting mellom Link & Bipes. Emanage er en piggyback og kobler seg på bilens orginale ecu, og kan i tilegg til timing justere innsprøytning og masse annet moro direkte fra en laptop. Får da mye bedre kontroll og kan finstille tennig/bensin gjennom hele registeret... Kan evt. kobles til display-uniten Profec E-01 som da i tilegg også kan styre boost. Gir også muligheter til å bruke større injectorer - opptil 315cc. Bipes funker fint, men er igrunn litt for dyr for det lille den gjør. Hadde tenkt å kjøpe Bipes, men kjøper nå Emanage etter å ha lest mye lovord på Miata- og Greddy-forum i USA... Koster ca.450$ inkl. wireharness og kabel til laptop.
Mer info her:
http://www.mohdparts.com/emanage/
Greddy forum: 211rwhp/290nm
Link trenger ikke koste så mye som Flyinmiata våger å ta for den.
http://www.motornord.se (Søk på "Link PLUG-IN") selger den for 8790,- SEK.
Ikke umulig at man kan trekke fra 25% svensk moms også.
Dette er inkludert boost solenoid og bankesensor.
Er man sleip henter man den selv og legger den i trusa når man kjører forbi tollen. Da blir prisen 6149,- + kjøreturen som dekkes av billig kjøtt

E-manage(3200,-) med norsk mva (768,-) og frakt ( ca. 500,- ) blir fort 4500,- .
Jeg tar forbehold om feil i utregninger over...
Det ligger masse maps med diverse oppsett på http://www.linklablibrary.net som kan brukes som utgangspunkt for justering selv.
Jeg vet hva jeg kommer til å velge.
Er det så stort behov for å drive å justere selv da?? Hvorfor ikke bare montere på det man vil ha for så å sende den til bremsing og mapping...
Er jo kanskje greit å ha noen justerings muligheter hvis man har 500hk eller no, men når det er snakk om stusselige 200-250hk burde det vel holde med et oppsett, eller hva???
Hvor mange er det som egentlig skjønner no av den mappingen anyway??? Også må man jo kunne kontrollere forandringene i avgassene ved endringer i oppsettet.
Er jo kanskje greit å ha noen justerings muligheter hvis man har 500hk eller no, men når det er snakk om stusselige 200-250hk burde det vel holde med et oppsett, eller hva???



t_huseby ---> Redrider
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
en kompis av meg bygger sanne for 1500kr...
der kan du tilkoble alt av målere og tenningsretardering og pc+++

der kan du tilkoble alt av målere og tenningsretardering og pc+++


04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.