HJELP! Air/fuel maler
Moderator: Styremedlemmer
HJELP! Air/fuel maler
Holder på å montere af maler.. har 4 ledninger på sensoren.. hvilken ledning skal jeg koble meg på? ole
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: HJELP! Air/fuel maler
den ledningen signalet kommer..Ole wrote:Holder på å montere af maler.. har 4 ledninger på sensoren.. hvilken ledning skal jeg koble meg på? ole
Husker ikke fargene. Men de to hvite er jord/OV. så er det en med 12V og en der signalet kommer. er jo bare å måle seg frem... Signalet ligger vel mellom 0 og 2V hvis ikke jeg husker feil..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Bare måler jeg på kontakten som kommer fra ecu da? eller? er litt redd for å få 12 volt inn i maleren..
prøvde å finne et koblingsskjema i bøkene mine, men nei.

MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Posts: 576
- Joined: 28 Feb 2007, 01:00
- Medlemsnummer: 670
- Location: Solbergelva
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Air/Fuel måler.. Måler luft/bensinblandingen i eksosensiemens wrote:Heijeg prøver og henge med på hva dere gjør med bilene deres (for og få noen tips)
men hva er "af maler" skjønner nada jeg altså
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Da var den montert.. men skulle jo tro den hadde parkinson! he he.. var ikke særlig stabil.. blir vel bredbånd en gang..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Til meg ble den bedre da jeg bytta Lambdan..Ole wrote:Da var den montert.. men skulle jo tro den hadde parkinson! he he.. var ikke særlig stabil.. blir vel bredbånd en gang..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
den ligger fint stabilt akkurat mellom stoich og rich under full gass.. Det er vel det viktigste? Men ved bare litt pådrag er det mer lysshow... Under bremsing på giret går den helt på lean og slår seg av.. Men det er vel logisk siden det da er fuelcut? Må man ikke ut med ca 100usd for en brukbar lambda? Da er det jo bare å strekke seg til Flyin Miata sine bredbåndskit til 300 usd.. I hvert fall hvis trykket skal opp... 

MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
har en brukt 4wire Lambda liggende jeg (brukt 1 år) Har også wideband kit med sansynligvis ledningsbrudd liggende snart. Viser av og til feil verdier dvs maks 14,x ved pådrag og 15,6 ved fuelcut.. Men av og til virker den også som den skal.. Jeg gikk lei og kjøpte ny.Ole wrote:den ligger fint stabilt akkurat mellom stoich og rich under full gass.. Det er vel det viktigste? Men ved bare litt pådrag er det mer lysshow... Under bremsing på giret går den helt på lean og slår seg av.. Men det er vel logisk siden det da er fuelcut? Må man ikke ut med ca 100usd for en brukbar lambda? Da er det jo bare å strekke seg til Flyin Miata sine bredbåndskit til 300 usd.. I hvert fall hvis trykket skal opp...
Men du blir nok ikke kvitt parkinson med 4 wire lamban..
Men den viste mere nøyaktig verdi. Med den gammle var det flere lys dioder på AF målern som lyste. Med 4 wire var det en diode..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
blir ikke helt klok på denne måleren.. De første to min etter start ligger den fint.. Men når motoren (på halv gass) er varm fyker den opp og ned mellom helt lean og i skillet mellom stoich\rich der den ligger under full gass... Birker som at sonden sender ut pulser (ca 2-3 i sekundet) istedet for konstant spenning... Noen som vet?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP