Er det nødvendig å bruke 13k på bremser ??
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Er vel viktigere å stoppe bilen enn å få den til å rulle fremover..arildh wrote:Hvis man ignorer blingfaktoren duger 1.8 bremsene til det meste. Sport er vel enda vassere.
Føler vel at jeg trenger noen kvassere bremser enn oem 1,8L bremsene jeg har nå.. Så i stedet for å kjøpe nye skiver, så kjøper jeg heller sikkelige bremser.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- 2000 RPM
- Posts: 340
- Joined: 05 Feb 2006, 01:00
- Location: en holme ut om ålesund
- Status: Offline
helt enig. syns ikke 1,8 bremsene holder med di opgraderinger som eg har gjort med motorenVidar wrote:Er vel viktigere å stoppe bilen enn å få den til å rulle fremover..arildh wrote:Hvis man ignorer blingfaktoren duger 1.8 bremsene til det meste. Sport er vel enda vassere.
Føler vel at jeg trenger noen kvassere bremser enn oem 1,8L bremsene jeg har nå.. Så i stedet for å kjøpe nye skiver, så kjøper jeg heller sikkelige bremser.

-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
For min del så er det nok litt "jålete" med de bremsene. Men, jeg må bytte skiver uansett, så da kan jeg like godt dra på litt ekstra når jeg først er i gangarildh wrote:Hvis man ignorer blingfaktoren duger 1.8 bremsene til det meste. Sport er vel enda vassere.

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
- Status: Offline
- petter_husberg
- 0 RPM
- Posts: 30
- Joined: 29 Jan 2006, 01:00
- Location: Sandnes
- Status: Offline
hvordan gjør dere med eu-godkjenning, etter jeg snakket med en fyr på biltilsynet sa han at hvis du ikke får papirer fra leverandøren på at disse bremsene er laget for min bil, så anbefalte han faktisk å bare montere de å ikke si noe når du skal vise bilen? men når bestiller du disse bremsene evnt.?
Mazda Mx5 1991, BRG, 1,6
Medlem nr.547
Medlem nr.547
Jeg mente ikke at å oppgradere fra 1.8 bremser var bortkastet. Bare at 1.8 bremser med skikkelig klosser og veske fungerer over all forventning og uten fading på 1.09 runder rundt Rudskogen, mange runder...
Fordelen med større/bedre bremser er at man kan modulere bremeskraften bedre og fordeler varme over større areal. Man kan da kjøre med mindre agresive klosser og også få noen flere mil ut av skivene.
Det som er veldig bra med Wilwod kit'et er jo at man slipper å gå opp i felgstørrelse og at den uavfjærede vekten ikke øker.
Fordelen med større/bedre bremser er at man kan modulere bremeskraften bedre og fordeler varme over større areal. Man kan da kjøre med mindre agresive klosser og også få noen flere mil ut av skivene.
Det som er veldig bra med Wilwod kit'et er jo at man slipper å gå opp i felgstørrelse og at den uavfjærede vekten ikke øker.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Jeg vil ikke bli den første til å bevise at 1,8L bremsene ikke dugerMX-Morten wrote:leser jeg riktig? er folk villige til å oppgradere gode 1.8L bremser til noen som er litt bedre, og betale ca 13.000,- kroner for det?
må være rimelig høyt nivå på banekjøringa til folket her

Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
hehe.. føler meg litt truffet her. blir nok "all show" for meg i første omgang, skulle jeg begynt noe oppgraderinger av motor og div, hadde jeg nok skiftet utg. punkt til en 1.8L ihvertfall.motorhead wrote:Tja... Noen bruker penger på plastikk, andre på bremser
og da hadde nok de marginalt bedre bremsene fra goodwin kommet langt nede på lista for min del. men forstår jeg deg rett motorhead, så skifter du bremser pga du allerede må skifte klosser? blir vel litt som å skifte motor, fordi man allikevel må skifte viftereim

no offence.. men har man økonomi til det, og ønsker seg et værstingbygg, så kjør på, for all del.
er nok bare litt missunnelig jeg...

91` MX-5 - Erebuni Shogun TIL SALGS
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
jeg går da også for all show foreløpig, men samtidig så er grommere bremser høyt på ønskelisten.. nytter ikke å ha flotte felger så lenge bremsene er mikroskopiske.. er en av grunnene til at jeg fortsatt kjører på små 16tommere.. den dagen jeg får råd til større bremser blir det nok større felger i samme slengen..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Man gjør jo som man selv vil med sin egen bil
Jeg bytter, som jeg har skrevet før, fordi jeg må skifte skiver/klosser uansett. Er heller ikke helt fornøyd med følelsen i pedalen, så jeg håper at en oppgradering skal hjelpe på det. Dessuten jeg skal til Nürburgring igjen i August, og vil nødig at bremsene svikter etter x-antall runder à 2,2 mil....

Jeg bytter, som jeg har skrevet før, fordi jeg må skifte skiver/klosser uansett. Er heller ikke helt fornøyd med følelsen i pedalen, så jeg håper at en oppgradering skal hjelpe på det. Dessuten jeg skal til Nürburgring igjen i August, og vil nødig at bremsene svikter etter x-antall runder à 2,2 mil....
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
Snakker vi Nürburgring, så er jeg med på notene, da kan det jo seff være nyttig med bedre bremser. Her snakker vi kanskje noe mere varmehandtrering enn hva vanlige standard bremser er lagd for.
Ville bare frem til at jeg synes det er ganske villt å oppgradere bremser for 13.000, om man kjører på et lavt nivå. Da er det kanskje andre ting som bør komme først. Ihvertfall om man har 1.8L i utgangspunktet.

Ville bare frem til at jeg synes det er ganske villt å oppgradere bremser for 13.000, om man kjører på et lavt nivå. Da er det kanskje andre ting som bør komme først. Ihvertfall om man har 1.8L i utgangspunktet.
Er klar over at tyngre/større felger virker inn på bremselengden. Når det er sagt, så tviler jeg sterkt på at man trenger noe mer enn normale bremser fra en 1.8L, for å dekke dette behovet.nytter ikke å ha flotte felger så lenge bremsene er mikroskopiske..

91` MX-5 - Erebuni Shogun TIL SALGS
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
det jeg mente var for looken sin del.. ser jo helt rart ut med store felger og små bremser..MX-Morten wrote:Er klar over at tyngre/større felger virker inn på bremselengden. Når det er sagt, så tviler jeg sterkt på at man trenger noe mer enn normale bremser fra en 1.8L, for å dekke dette behovet.nytter ikke å ha flotte felger så lenge bremsene er mikroskopiske..


- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542