Jeg har sendt mail til motorsport-import ang turbo, men de lurer på hva motoren min heter.
Noen som vet??
Har 1,6 92mod.
Bestille turbo ...lurer på hva motoren min heter
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Du kan jo høre med Autoconsult i Skotselv, der finner du seriøse folk som vet hva de driver med. Det er jo heller ikke så langt siden du bor i Drammen.siemens wrote:Takk stian![]()
Tror du verktsted (eller slike som selger turbo) hadde tatt jobben og montere hvis jeg hadde kjøpt turbo,n i utlandet??
http://www.autoconsult.as
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Det nederste punktet på skjemaet for EU-godkjenning omfatter forevisning trafikkstasjon.. Her KAN kontrolløren føre opp ting han mener må forevises trafikkstasjon.. Dette kan være ombyggninger osv.. Her kan en turbobil uten turbo i vognkortet havne i trøbbel.. Men det er ikke sikkert..
Sett at du ikke har godkjent bilen med turbo på Biltilsynet er det noen tips en kan bruke for å lettere komme igjennom:
-Kjenner du noen et verksted, eller du vet om noen som ek kjent for å ikke være firkantet når det kommer til effektøkning?
- Hvordan ser motorrommet ditt ut? Er ting lagt ryddig og skikkelig opp? Noen mekanikere tror jo at bilen har forhjulsdrift, noen tror den har turbo orginalt. Så det er ikke sikkert de reagerer på et orginalt utseende turbobygg.. Med andre ord la bilen gi kontrolløren ett inntrykk av at her er ting på stell.
-Du kan skru alt av før godlkenning... For dem som orker..
-Det går jo å ringe verkstedet du tenker å bruke lg spørre dem hvordan de reagerer.. Kanskje med stemmeforvrenger og skult id... hehe
Vet ikke om dette hjelper, men er i hvert fall noe...
Det beste er jo selvsagt å ha alt i vognkortet.. Så slipper man å være reff for forsikringsproblemer samt å få hjertet i halsen og føle seg som en drapsdømt desperado på flukt hver gang man ser teknisk kontroll langs veiene..
Sett at du ikke har godkjent bilen med turbo på Biltilsynet er det noen tips en kan bruke for å lettere komme igjennom:
-Kjenner du noen et verksted, eller du vet om noen som ek kjent for å ikke være firkantet når det kommer til effektøkning?
- Hvordan ser motorrommet ditt ut? Er ting lagt ryddig og skikkelig opp? Noen mekanikere tror jo at bilen har forhjulsdrift, noen tror den har turbo orginalt. Så det er ikke sikkert de reagerer på et orginalt utseende turbobygg.. Med andre ord la bilen gi kontrolløren ett inntrykk av at her er ting på stell.
-Du kan skru alt av før godlkenning... For dem som orker..

-Det går jo å ringe verkstedet du tenker å bruke lg spørre dem hvordan de reagerer.. Kanskje med stemmeforvrenger og skult id... hehe

Vet ikke om dette hjelper, men er i hvert fall noe...
Det beste er jo selvsagt å ha alt i vognkortet.. Så slipper man å være reff for forsikringsproblemer samt å få hjertet i halsen og føle seg som en drapsdømt desperado på flukt hver gang man ser teknisk kontroll langs veiene..

MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP