Hei
Jeg har et problem med signalet fra kamvinkel-sensor inn på ECU pinne 2E, det er bare noen fislete "spiker" på oscilloskopet i stedet for skikkelige firkantpulser som det skal være (og som er OK på pinne 2G)
Så har jeg funnet ut noe rart:
Ut av Cam Angle Sensor går det 2 ledninger til ECU: En gul/blå og en hvit.
Den gul/blå går til pinne 2G, men den hvite som skulle gå til pinne 2E har skiftet farge på veien, og er hvit/blå. Jeg har ikke funnet wiring diagram for min 90-hester på nettet, og i de amerikanske diagrammene på miata.net ser det ut til at den hvite ledningen går direkte fra sensor til ECU..
Noen som vet hvor den hvite ledningen er innom og blir kødda med før den når ECU pinne 2E?
CAS ledning - hvor blir den av?
Moderator: Styremedlemmer
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 534
- Status: Offline
- BaktusBror
- 4200 RPM
Finner masse ledningsdiagram, HER http://www.madracki.com/miata/wiring.html jeg, men ingen som viser et denne ledningen går noe annet sted enn direkte mellom CAS og ECU pin 2E.Vidar wrote:Det er lednigsdiagram i Haynes boka
MEN: Jeg finner ikke så mye om denne sære 90-hestern da vettu.
Jeg har ikke Haynes, bare Enthusiasts Workshop Manual. Og den sier at det er en direkte kopling...
Noen som HAR Haynes og kan kikke for meg?
- BaktusBror
- 4200 RPM
Oppdatering:
Min MX-5 har fabrikksmontert startsperre, som muligens har noe med saken å gjøre. Og dette finner man ikke dokmentasjon på, ikke engang i verkstedhåndboka til Mazda, ifølge mekanikeren jeg snakket med.
Dette må vel alle som skifter ECU på en nyere MX-5 komme borti, noen tips om hvordan jeg kan gå fram uten å bytte hele ledningsnettet? I en PM f.eks, så vi i kke lærer bort triksene til evt biltyver som surfer på nettet..?
Min MX-5 har fabrikksmontert startsperre, som muligens har noe med saken å gjøre. Og dette finner man ikke dokmentasjon på, ikke engang i verkstedhåndboka til Mazda, ifølge mekanikeren jeg snakket med.
Dette må vel alle som skifter ECU på en nyere MX-5 komme borti, noen tips om hvordan jeg kan gå fram uten å bytte hele ledningsnettet? I en PM f.eks, så vi i kke lærer bort triksene til evt biltyver som surfer på nettet..?
- Miatapowers
- 7200 RPM
Nå er det sikkert biltjuene så må lære oss dette da,BaktusBror wrote:Oppdatering:

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.