Eibach senkesett til NC. Hvilket?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
eito6260
1000 RPM
1000 RPM
Status: Offline

Eibach senkesett til NC. Hvilket?

Post by eito6260 »

Hei

I dag leverte jeg inn bilen for å få montert nye fjører på den. Som flere har merket, er NC "satt litt høyt", og det går litt ut over kjøreegenskapene. Dessuten ser den ut som en firehjulstrekker 8O

Senkesettet Mazda bruker er Eibach, men de har to sett til MX-5 NC:

Sportline (røde - senker ca 5 cm)

Pro-kit (sorte - senker 2,5 og 3 cm). Jeg trodde det var disse

Se begge her: http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.exe/03 ... 9800020659

Men da jeg leverte bilen, ba jeg om å få se senkesettet, og eska var uten navn, og fjørene var lyseblå! Det sto Eibach på dem, så det er de som har levert settet, men jeg finner det ikke i utvalget deres.
Mystiske greier, og det blir spennende å se hvor mye de senker bilen og hvor mye bedre kjøreegenskapene blir.

Her er senkesettet på siden til Mazda.no: http://phwt.mazda.no/mazda/accessoryLis ... D69D134C28

Ikke akkurat informativt... Men jeg har tatt sjansen.

Noen som har peiling på dette mysteriet?

Tor
Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

Image
Oas
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 270

Post by Oas »

Sakset litt fra Mazda Rosenthal.

Mazdaspeed Warranty

--------------------------------------------------------------------------------

Blue Warranty
Mazdaspeed "Blue" Performance Accessories must be installed by a Mazdaspeed
dealer on a US specification vehicle and be specifically approved by Mazda for the
particular application. These parts are covered under the Mazda Replacement Parts and
Accessories Limited Warranty and are warranted for the first 12 months/12,000 miles
from the date of installation or the duration of the New Vehicle Limited Warranty,
whichever is longer. Should the parts be purchased but not installed by a Mazdaspeed
Dealer they will be covered for the first 12-months/12,000 miles from the date of purchase,
excluding labor charges. Parts or accessories replaced/installed under warranty,
are covered for the time remaining in the New Vehicle Limited Warranty.

Tror det er samme som Pro-kit
Øyvind
[X] MX5 2001 1.8i Sport
eito6260
1000 RPM
1000 RPM

Post by eito6260 »

Jeg tror ikke det er Mazdaspeed. Etter hva jeg har forstått, er Eibach Prokit og Mazdaspeed de samme fjørene. Men Mazdaspeed-utgaven er rød.
http://www.finishlineperformance.com/cg ... y=MIAS1004

Tor
Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

Image
Post Reply