Vindusheis - el. problem?
Moderator: Styremedlemmer
- JohnnyCool
- 0 RPM
- Status: Offline
Vindusheis - el. problem?
Fikk litt problemer i dag.... Tok ned vinduet i dag, men fikk det ikke opp.
Vinduet gikk greit ned men ingenting skjer når jeg prøver å få dette opp. Tror nok at det er en elektronikkfeil. Men.... ligger feilen på bryteren eller må jeg ha av dørtrekket...?? Hvis bryteren må skiftes... hvor mye koster denne hos Mazda??? Har ikke tid å vente fra utlandet!!

Første steg er selvfølgelig å sjekke sikringen (30 Amp, i den innvendige sikringsboksen).
Jeg tror ikke betjeningsknappene mellom setene bare kan vippes ut, men at du må løse hele konsollen for å komme til og kontrollere de. (Har aldri gjort dette, så jeg er ikke sikker)
Jeg vil annta at det enkleste er å ta av dørtrekket og måle om det kommer strøm til motoren. Da kan du samtidig koble strøm direkte på motoren og sjekke den, samt sjekke om wirene er ok.
Jeg tror ikke betjeningsknappene mellom setene bare kan vippes ut, men at du må løse hele konsollen for å komme til og kontrollere de. (Har aldri gjort dette, så jeg er ikke sikker)
Jeg vil annta at det enkleste er å ta av dørtrekket og måle om det kommer strøm til motoren. Da kan du samtidig koble strøm direkte på motoren og sjekke den, samt sjekke om wirene er ok.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
- JohnnyCool
- 0 RPM
- JohnnyCool
- 0 RPM
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Et lite tips. Bestill ny bryter i fra SFT, så slipper du å legge igjen unødvendige tusenlapper hos din lokale Mazda forhandler..
JohnnyCool wrote:Det virker nå... Det var dårig kontakt i bryter..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive