Noen som har vært borti dette?
Har som sagt nye vindusheiser fra SFT, som gikk ganske perfekt lenge,
men i det siste må de ha hjelp for å komme helt opp, og de går ikke helt ned..
har smurt uten hell... forslag?
(har vært innom endel tråder om dette, men blir bare forvirring om jeg skal spørre i samme tråd som omhandler de originale heisene)
Vindusheis fra SFT som begynner å gå tregt..
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Vindusheis fra SFT som begynner å gå tregt..
På mine orginale vindusheiser åpnet jeg motorene og renset med brakeclean før jeg smurte de opp igjenn. Dette var nok for at alt skulle gå glatt igjenn.EspenSort92 wrote:Noen som har vært borti dette?
Har som sagt nye vindusheiser fra SFT, som gikk ganske perfekt lenge,
men i det siste må de ha hjelp for å komme helt opp, og de går ikke helt ned..
har smurt uten hell... forslag?
(har vært innom endel tråder om dette, men blir bare forvirring om jeg skal spørre i samme tråd som omhandler de originale heisene)
Kansje det er noe av det samme som kan funke på SFT vindusheisene?
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Tok ut hele sulamitten idag, og viste seg at den delen som skyver vinduet opp og ned,
som ligger inni et slags halvrør, var knusktørr og litt rustfarget..
dvs. kun helt nede der det svinger, resten har jeg tidligere klart å smøre uten å demontere alt..
Dynket med rustløser og deretter lithiumfett på boks..
nå er det som nytt
Regner med det i fremtiden er nok å vedlikeholde ved å sprøyte smøring ned i den blå gummislangen...
som ligger inni et slags halvrør, var knusktørr og litt rustfarget..
dvs. kun helt nede der det svinger, resten har jeg tidligere klart å smøre uten å demontere alt..
Dynket med rustløser og deretter lithiumfett på boks..
nå er det som nytt

Regner med det i fremtiden er nok å vedlikeholde ved å sprøyte smøring ned i den blå gummislangen...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata