Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er ny på forumet:) Veldig masse lærerikt og interessant her:) Jeg har en rød mx-5 miata, 90 modell. Den ble impotert fra USA i 2000. Den er i god stand, men i det siste har jeg slitt litt med clutchen. Det har virket som om "den har kommet og gått". Noen ganger har den virket helt fint, mens andre ganger har det nesten vært slik at jeg har måttet "bryte" den i gir. I dag toppet det hele seg...Jeg hadde akkurat betalt bompenger. Jeg satte den så i første gir...men hva skjedde?!?! INGENTING! FLAUT hehe.. Når virker ikke clutchen i det hele tatt. Den tar ikke noe liksom...Bilen starter og går fint på tomgang, men når jeg setter den i går, og slipper ut clutchen, så skjer det ingenting....
Er vel clutchen som er gåen? Noen som vet hvilken type clutch det er på en sånn bil? Og evt. hvor jeg kan kjøpe ny for en rimelig penge. Er student, så lommeboka er ikke akkurat full for tiden:)
er hydralisk overføring på bilen din ikke wire. slave sylinderen er en svakhet, sjekk om der er veske i den lile beholderen i motorromet frem for fører plassen....
sikkert dårlig forklart men
Last edited by I-J-b on 04 Jun 2007, 21:57, edited 1 time in total.
den skjønte jeg ikke helt? kan du forklare litt nermere? gikk på www.mekonomen.no å tastet inn reg.nr mitt: PC 26361. Når jeg går inn på "CLUTCH" kommer det opp et Clutch-sett til 2021 kroner. Må jeg kjøpe et helt sånt sett?
Om den går tom for væske så vil du ikkje klare å frie den, men når den ikkje tar så er det nok noe annet, kan vera den slavesylinderen har kilt seg ute, har skjedd med en mazda eg hadde, ellers så er nok clutchen brent..
tror egentlig ikke at den er brent. den har funket nå og da....men plutselig virker den ikke...bilen starter og går fint på tomgang...clutchpedalen går fint ug og inn, men og jeg kan glatt sette den i 1,2,3,4,5 eller revers...men når jeg slipper ut clutchen da går den fortsatt på tomgang (drar ikke hvis du skjønner)...
Hvis du har brent clutchen så den ikke går på frem i det hele tatt så burde det luktet en del mens den enda slurte.. Har du kjent noe?
Ellers kan det for meg også høres ut som slave sylinderen henger av og til siden du nevner det er sporadisk?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
hadde en gammel toyota en gang som ble herjet med og der sprakk clutchen. vi fikk satt den i gir men ingenting skjedde når vi slapp ut clutchen. ikke luktet det brent heller. vet ikke om det er det som har skjedd til deg men det er en mulighet
hmmm...har aldri luktet brent...skal se litt på den i kveld...Håper det er en filleting, slik at den kan komme på veien igjen:) er jo skikkelig sommervær i trøndelag nå:)
hmmm...har aldri luktet brent...skal se litt på den i kveld...Håper det er en filleting, slik at den kan komme på veien igjen:) er jo skikkelig sommervær i trøndelag nå:)
Kan ikke være utløserlagret som har hengt seg opp da ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive