Hei alle sammen...
Bilen min har utviklet et fryktelig irriterende problem. Det oppstår kun når motoren er god og varm, og kan komme etter alt fra 30min til 3t kjøring. Problemet er at motoren plutselig mister all motorkraft og "hoster" og rykker. Høres ut som et maskingevær og det føles omtrent som om bensinen blir tilført i pulser... Om man trykker inn clutchen kan man ruse motoren dog med litt småfusking, men med litt belastning dør den helt hen. Det skjer vanligvis på normal hastiget og lavt forsiktig gasspådrag, selv om jeg igrunn ikke skal hevde det er en konsekvent sammenheng. Etter å la bilen gå på tomgang evt slå av motoren i noen minutter kan man kjøre videre, frem til problemet oppstår igjen. Har søkt rundtomkring i diverse forum og komt frem til noen teorier, samt noen som jeg har avkreftet. De gjenstående (som jeg ikke har fått testet skikkelig enda) er:
- Coil-pack'en er i ferd med å ta kveld
- Pluggledninger
- Vanntemp sensor
- Jordingsfeil
- Bensinpumpe/-trykksregulator
Skal prøve å få testet de siste tingene så snart jeg har en donorbil å byttelåne deler med. Bilen min har jo en del modifikasjoner og de kan jo meget vel være delaktige/skyld i problemene, men om noen her inne har vært borti det samme så gi meg en lyd! Må prøve å få bilen klar så fort som mulig nå som sommeren alt er over oss!
Motorfusk... HJELP
Moderator: Styremedlemmer
Motorfusk... HJELP
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 87 Honda CRX
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 670
- Status: Offline
Hadde samme problem på en turbo jeg hadde for noen å siden. Viste seg etter mye feilsøking at det var coilpakka som ikke var bra. Funka bra når den var kald eller uten belastning. Ble bare værre med tia. Når jeg bytta den med en coil fra en NA jeg hadde funka det perfekt. Den defekte pakka funka faktisk 100% på NA`n også.
Konklusjon: Lån en pakke som du VET funker og prøv den i din bil.
Lykke til.
Konklusjon: Lån en pakke som du VET funker og prøv den i din bil.
Lykke til.
-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
plugg ledninger skapte sykt mye tull på min bil.. og symptomene var meget like dine... Det rare var at da jeg målte resistansen i ledningene var den helt etter boken, også ved bevegelser i ledningene. Så heller ikke noe overslag noe plass... Kanskje du kan få lånt deg noen ledninger?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
Jeg tok ut motoren min i dag, så hvis du har tid i morgen er jeg i Arna og jobber på bilen med et sett nye Magnecor 8,5 som du kan se om hjelper ,da bilen min sansynligvis ikke skal på veien før søndag. Alltid kjekt å feilsøke uten å kjøpe en masse greier..... 
Sjekk PM
Ole

Sjekk PM
Ole
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
Kan se ut som at det var pluggledningene mine som hadde tatt kvelden. Har iallefall ikke hatt problemer etter at jeg byttet. Under to år og ca.10.000km har altså tatt knekken på et sett blå NGK "performance" ledninger... Tror jeg skal prøve Magnecore neste gang - bør vare lengre enn som så syns jeg!
Tusen takk til Ole som lånte meg sine Magnecore ledninger...
Tusen takk til Ole som lånte meg sine Magnecore ledninger...
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport