Midler brukt:
Meguiars NXT shampoo
Meguairs Wash mitt
Meguiars Waffle og Super suede drying cloth
Meguiars Plastx
Meguiars Mirror Glaze M80
Meguiars Mirror Glaze M85
Meguiars NXT Tech Wax
Meguiars 1500 grit våtsandspapir
Meguiars High Gloss dekkfornyer
Meguiars Trim Detailer
Liten ullpad koblet på drill
Liten polishpad koblet på drill
Gritguard
Bildene underveis ligger vedlagt.
Bilen ble vasket ned med NXT shampoo og wash mitt, tørket av med super suede og waffle, alt fra meguiars. Brukte stor bøtte med gritguard og egen bøtte for skylling. Gikk kun over med clay nede på sidene og bak, tydelig at bilen ikke har vært brukt på vintern.
Lyktene ble tapet av samt det meste av plast og krom. Brukte 1500 grit våtsandspapir på baklyktene som var helt matte, orginale 16 år gamle lykter, trenger jeg si mer. Så liten ullpad på backingplate koblet på drill med M85 diamond cut rubbing og til slutt polishpad på drill med plastx. Ble strøkent resultat, så ut som nytt. Se refleksen i lyktene på bildene vedlagt
Tapet av et område på høyre bakskjerm og bagasjelokket, gikk over et par ganger med M80, polish pad, justering på 5 på DA maskinen og tok av for å se resultatet. For å si det slik, øya på folk holdt på å dette ut. Spørsmålene gikk i "hvilken fargetilsetning er det i det der stoffet da?" og "dæven, heavy rubbing eller?". Bilen sugde til seg polishen, helt sykt. Brukte 4 ganger så mye som vanlig. Single stage rød lakk var gøy å jobbe med men tok tid. Den gule padden ble helt rød, se vedlagt bilde.

Gikk så over en gang til og fikk bort det meste av riper som ikke krever våtsandssliping eller rotary. Konkluderte at dette var bra nok og gikk over resten av bilen med dette. Fronten var litt matt dog og ble ikke like bra som det meste ellers av bilen.
La så på NXT tech wax med beige finishing pad, lot det ligge en time og polerte av voksen med mikrofiberhette over rød rubbingpute med DA maskina.
Gikk til slutt over dekka med High gloss og plastdetaljer med Trim Detailer. Ble pent og naturlig.