Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
BaktusBror wrote:Hva med å konsultere BaktusSpeed for en billig løsning av ECU? Det bør være en enkel sak å "fete opp" fuel-mappen. Hvis du kan fortelle meg hva slags endringer du ønsker, kan jeg lage en custom EPROM. Koster et par hundrelapper og litt lodding...
Har du en link til A/F måleren du bruker? Hvor kjøpte du, eller evt åssen mekka du display?
Har en kjip Jackson Raicing narrow band måler.... Kjøpt hos miatamania tror jeg...
Vet ikke helt hvilke endringer jeg vil ha... men det må nok ha mer bensin ja..... Kan du få chip til å virke med 1.8 dyser også? Hva med co målinger på eu?
Tror ikke det blir noe problem med 1.8 dyser. Fuelmappen definerer bare hvor lenge dysa skal være åpen, og bare når du er i open-loop, dvs når ikke ECU regulerer ved å føle på O2-måleren (som f.eks ved full gass). Så ved å endre til 1.8-dyser får du omtrent 10% mere suppe direkte. Jeg tror det er nok å gå på i mappene til å øke med 10% med standard-dysene, så slipper du evt. den utgiften.
Men her er jeg i den bratte delen av lærekurven; mikroprosessor fikling og disassembly har jeg greie på, men trimming av bil er jeg ferskere på. Tror BaktusSpeed's tekniske avdeling trenger en forsterkning av noen som virkelig kan trimme tenning og fuel-maps...tror jeg setter inn en stillingsannonse her på forumet
Det første du bør gjøre er å finne ut om dette faktisk er et problem. Jeg har kjørt turbobiler i mange år man har faktisk aldri sprunget ut av bilen for å se om turboen gløder. Få noen andre her på forumet med samme kit til å sjekke ståa. Daniel har vel greddy på sin 1.6.
et poeng det.. kan noen andre sjekke? finne en lang bakke og svi litt godt på og bråbremse og løpe ut og se? kan hende jeg er motor hypokonder.. har blitt kaldt det før..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
arildh wrote:Det første du bør gjøre er å finne ut om dette faktisk er et problem. Jeg har kjørt turbobiler i mange år man har faktisk aldri sprunget ut av bilen for å se om turboen gløder. Få noen andre her på forumet med samme kit til å sjekke ståa. Daniel har vel greddy på sin 1.6.
Daniel har nok plukka av turboen.
Ett A/F meter kan være greit å ha..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
det blir godt og varmt fort..
ligger gjerne på mellom 800 og 950 grader eksostemp, jevnt over tid, når du kjører hardt.. klart det lyser skal ikke lyse på tomgang bare
lyser ikke på tomgang, men under hard kjøring.... men blir skremt av gutte på miataturbo som sier det ikke skal lyse og at jeg ikke må kjøre met stoich blanding.... Af (narrowband) ligger stabilt på stoich (to dioder fra rich feltet under pådrag).
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
Det kommer alltid til å lyse når du har kjørt hardt over tid, men du sier det lyser når du ikke har kjørt så hardt. 0,3 bar er lavt ladetrykk og burde ikke få turbo til å lyse etter bare noen raske drag. Ligger du derimot opp lange bakker i høyt gir og lar turboen jobbe kan du godt få den til å lyse selv på så lavt ladetrykk. Fikk min til å gløde til midt under bilen etter flere timer med turtur, da med 1,2bar i ladetrykk.
Eg kjenner bare til få turboer som har lyst, de har vert for mager blanding på, ene civic en kompis hadde, hadde kun montert turbo på oem motor, denne lyste, gav den mer bensin med bensintrykksregulator, ikkje mye man fikk gitt pga oem pumpa ikkje ville mer en 3bar. men det gav seg sa de, sjekket ikkje selv da, Prøv å få denne målern din opp på rich da tror eg du er safe, den er jo rich originalt, så da bør den vel iallefall vera rich på turbo.. Du har sjekket feks at du har koblet den saken din på rett slange, mangen som tenker litt feil her, de setter den før dysestokken, noen tenker denne lager trykk, men det er bare en brems, kan sammenligne med en hageslange, med feks 4 hull på, om man stenger vannsprederen i enden av slangen så vil trykket i slangen stige og spruten fra de 4 hulla vil bli større, om man opner så vil trykket forsvinne, og du trenger mer, altså stenge,,.
jeg har sjekket koblingen av Vortec.. Den er riktig... Men jeg er på jakt etter noen 1.8 dyser.... Det vil vel hjelpe? Noen andre tips til å lett få gitt litt mer suppe?
Tenkte og å se om jeg har en vakumlekasje en plass....
da går bilen!
Invisterte i bilteme vacumslange til 49,- og la i vei i motorrommet.... Nå har jeg 4.5-5 psi og er lykkelig.... Af ligger fortsatt helt øverst i stoich feltet under fullt pådrag, med det gjorde den også før montering...
Den gløder ikke under vanlig gjøring, men under kjøring som hører hjemme bak murene blir den litt rød bakerst ved waste gaten der.... Tror jeg slår meg til ro med at alt er normalt....?
Og forresten meget så gøy...