Hei.
Er det noen her som kjører med HKS sitt 1.8l turbokit som vet om dette passer rett på LHD biler uten modifisering ?
mx5parts.co.uk trodde det muligens ble problem med O2 sensor på downpipe og styresnekka.
I fall noen har kjøpt og montert dette kittet kunne jeg tenkt meg å tatt en kikk og en hyggelig prat.
Er HKS 1.8l turbokit bolton for LHD ?
Moderator: Styremedlemmer
Bilsport MX5'en er en 1.6 l med HKS turbo kit'et med T25 turboen. Bilsport MX5'en har også ettermontert IC som ikke følger med i standard HKS kit'et. De kjørte med 0,5 bar trykk. De hadde planer om smidde stempel og høyere trykk etterhvert, men jeg vet ikke hvor langt de evt. er kommet nå.Pacmania wrote:mener at bilsport mx5en har HKS kit.. men er det en 1.6 liter eller 1.8??
ILMotorsport selger også dette HKS kit'et til venstrestyrte biler til 1.6 l, jeg trodde i utgangspunktet det var presis det samme som MX5parts sitt til 1.6 l, fordi jeg vet at ILMotorsport samarbeider mye med bl.a. MX5Parts på mange deler. Teksten på engelsk om HKS kit'et er f.eks. ordrett den samme som MX5parts sin tekst om sitt kit.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
Well, det kitet er faktisk billigst i Norge, www.import-tuning.no
Det kommer på over 26K fra mx5parts og blir 23K i Norge.
Dette er hvis jeg har regnet riktig. 1995 Pund - 17,5% GB moms + 24% norsk moms + 78Pund i frakt.
Forskjellen er at MX5parts slenger med vannslange for turboen som av en eller anne grunn ikke er med i kitet. En dyr vannslange med andre ord.
Leveringstiden fra import-tuning suger da men... Jeg kan vel vente en måned...
Dette er hvis jeg har regnet riktig. 1995 Pund - 17,5% GB moms + 24% norsk moms + 78Pund i frakt.
Forskjellen er at MX5parts slenger med vannslange for turboen som av en eller anne grunn ikke er med i kitet. En dyr vannslange med andre ord.
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
- Status: Offline
Hva med Be-4-you ?
arildh wrote:Well, det kitet er faktisk billigst i Norge, www.import-tuning.no
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Re: Er HKS 1.8l turbokit bolton for LHD ?
Ja... "det er bolton".arildh wrote:Hei.
Er det noen her som kjører med HKS sitt 1.8l turbokit som vet om dette passer rett på LHD biler uten modifisering ?
mx5parts.co.uk trodde det muligens ble problem med O2 sensor på downpipe og styresnekka.
I fall noen har kjøpt og montert dette kittet kunne jeg tenkt meg å tatt en kikk og en hyggelig prat.