Trekk til Stolene?
Moderator: Styremedlemmer
- Oddi395
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 395
- Status: Offline
Re: Trekk
Noen ide om hvordan jeg kan bygge opp setene? Hva brukes?tor340 wrote:Ja det kaller jeg meeeget dårlig passform på setetrekk, eller galt montert av eier (oddi395). Setet må bygges opp så det passer til trekkene når det gjelder masseproduserte ferdige setetrekk.
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Re: Trekk
Ser nesten litt "feilmontert" ut..Oddi395 wrote:Noen ide om hvordan jeg kan bygge opp setene? Hva brukes?tor340 wrote:Ja det kaller jeg meeeget dårlig passform på setetrekk, eller galt montert av eier (oddi395). Setet må bygges opp så det passer til trekkene når det gjelder masseproduserte ferdige setetrekk.
Trekkene skal være festa (små strips er perfekt) i en metallwire i den miderste puta.. Disse er et herk å feste.. Men det er lettere med små strips enn slike møbeltrekkerringer.. Bare å feste alle stripsene løst først. Så strammme etter hvert. Det kan også tenkes at den wireen har løsna. Om den ikke har løsna, så kan det også være lurt å stripse den også fast.. Tre en lengre strips igjennom skumgummisetet og ha noe metall på undersiden så ikke stripsen skjærer seg igjennom skumplasten.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Seter
Det er riktig som Vidar sier angående sømmene som skal festes nedi fordypningene i setebunn. Jeg bruker 2mm sveisetråd som klippes til riktig lengde og lager en bøy i hver ende. Fester disse med hogringer til eksisterende tråder i skumplasten. Skummet bygges opp på nytt med for eks. 10mm skumplast som limes på eksisterende sete og til slutt et lag hvitt vatt (nisseskjegg).
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Ville bare være med å bekrefte at som Vidar sier så skal sømmene festes til en metallramme som sitter innestøpt i setets skumgummi. Strips er og en god løsning da de medfølgende hog-ringene er et rent helvete å montere (uten riktig verktøy vel å merke) Mener å huske at å montere disse sømmene til denne metallrammen er det første man gjør når man monterer det nye setetrekket til setet. Mitt nye trekk hadde ganske tykk vatt-polstring, laminert på innsiden av skinnet så det var i og for seg bare å legge ta av det gamle trekket og på med det nye. Ikke behov for å "bygge opp"
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35