Jeg skal dit og kose noen runder. Håper det blir flere Mazda på banen.
Det starter kl. 17 men regner med det er teknisk og førermøte rundt 1630ish.
Disse treffene bruker være meget bra. Nesten like bra organsiert som NSK men færre biler og man slipper å bli avbrutt av heat for lisensierte ting.
Banekjøring på Rudskogen med Trackday.no fredag 6. juli
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Får se hva jeg får til. Har egentlig andre planer, men samtidig voldsomme abstinenser etter snart et år uten banekjøring. 

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Hadde vært moro å kjøre igjen og testet om det er noen merkabar forskjell med og uten fjerbenstag (fikk levert fra MX5parts i går), nå som jeg har inntrykkene fra NSK kjøringen forrige uke friskt i minne. Men er usikker på om jeg klarer og komme meg fra jobben tidlig nok til å rekke noe kjøring på fredag 

-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
Jeg sjekket med trackday.no om det faktisk var kjøring da de ikke hadde listet det opp på hjemmesiden. Det er et samarbeid mellom Ruudracing.no og trackday.no. Til den som er flink i orientering skal det ligge mer info på Ruudracing.no en plass. Max 80 biler, men om været fortsetter som nå er vel ikke det noe problem.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
pokker... skal skru som en gal til fredagen, hvis ikke hadde jeg tatt turen..
kos dere!
kos dere!
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Det var en kjempe kveld på Rudskogen i dag. Sånn passe med biler og masse kjøring. Mange fra Porche-og BMW-klubben hadde tatt turen så det var høyt nivå på kjøringen. Drifterne hadde egne heat på ca. 10 min annenhver time.
Jeg kjørte vel en 5 heat, kanskje 40 runder til sammen.
Med gateslics merker man at MSM-understellet sliter. Det ekstra grepet gjør at den krenger en del og blir litt vassen i S-kombinasjonen i forhold til hva jeg husker fra KYB og FM fjærer. Til tross for det satt bilen som et skudd i svingene. Holdt de fleste bilene unna i svingene men måtte gi tapt for mange Porscher og M3 er på sletta. Det skal det bli slutt på ...
En fra forumet klokket meg til 1,12.5. Det er 4 sek dårligere enn NA'en når den var på topp så det er et stykke frem. Håper å komme ned på 1.10 når jeg får effekten over 200 på hjulene. Understellet forblir orginalt en stund enda.
Jeg kjørte vel en 5 heat, kanskje 40 runder til sammen.
Med gateslics merker man at MSM-understellet sliter. Det ekstra grepet gjør at den krenger en del og blir litt vassen i S-kombinasjonen i forhold til hva jeg husker fra KYB og FM fjærer. Til tross for det satt bilen som et skudd i svingene. Holdt de fleste bilene unna i svingene men måtte gi tapt for mange Porscher og M3 er på sletta. Det skal det bli slutt på ...
En fra forumet klokket meg til 1,12.5. Det er 4 sek dårligere enn NA'en når den var på topp så det er et stykke frem. Håper å komme ned på 1.10 når jeg får effekten over 200 på hjulene. Understellet forblir orginalt en stund enda.
- Techtor
- 2000 RPM
- Posts: 331
- Joined: 08 Oct 2003, 02:00
- Location: Bøler, Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Så ut som du hadde det moro dere ute.
Tidene ble tatt med stoppeklokke på mobil og fikk kun klokket inn 4 runder. 1.12,5 som sagt, 1.12,8 , 1.13,00 og 1.13,et eller annet. veldig jevne tider. De beste ble tatt de siste rundene, regner med det har noe med temperaturen i dekkene å gjøre.
Tidene ble tatt med stoppeklokke på mobil og fikk kun klokket inn 4 runder. 1.12,5 som sagt, 1.12,8 , 1.13,00 og 1.13,et eller annet. veldig jevne tider. De beste ble tatt de siste rundene, regner med det har noe med temperaturen i dekkene å gjøre.
Medlemnr. 619Â Â Â Â Â Â
`93 Sort MiataÂ
`93 Sort MiataÂ