Oppstiving
Moderator: Styremedlemmer
Oppstiving
Noen som har erfaringer med oppstiving av bilen? Hva funker, hva fuker ikke?
Vil nødig ta mer av plassen i bagasjerommet, så noen bøyle der kommer ikke på tale, men andre tips mottas med takk.
Vil nødig ta mer av plassen i bagasjerommet, så noen bøyle der kommer ikke på tale, men andre tips mottas med takk.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Oppstiving
Skriv hvilken modell du har i signaturem, så blir det lettere å hjelpe.frifant wrote:Noen som har erfaringer med oppstiving av bilen? Hva funker, hva fuker ikke?
Vil nødig ta mer av plassen i bagasjerommet, så noen bøyle der kommer ikke på tale, men andre tips mottas med takk.
Men skifte "sway-bars" hjelper jo en del
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- Status: Offline
skal du stive selve chassiet, eller bare understellet/fjærer/dempere..
Tårnstag på tvers i bagasjerom feks er poengløst i en bil som mx5 pga designet og plassering av dempere.. halvbur stiver endel, ellers er det på med diverse stag på undersida av bilen for å knytte sammen punktene i understellet som holder bærearmer osv..
Tårnstag på tvers i bagasjerom feks er poengløst i en bil som mx5 pga designet og plassering av dempere.. halvbur stiver endel, ellers er det på med diverse stag på undersida av bilen for å knytte sammen punktene i understellet som holder bærearmer osv..
Re: Oppstiving
Hmm trodde jeg hadde gjort det, men glemte visst å hake av...slik kanskje?Vidar wrote:Skriv hvilken modell du har i signaturem, så blir det lettere å hjelpe.frifant wrote:Noen som har erfaringer med oppstiving av bilen? Hva funker, hva fuker ikke?
Vil nødig ta mer av plassen i bagasjerommet, så noen bøyle der kommer ikke på tale, men andre tips mottas med takk.
Men skifte "sway-bars" hjelper jo en del
1996 1,8 brg,
Vel, skal vel gjøre begge deler etterhvert tenkte jeg. Regner med bye dempere/fjærer samt fetere dekk og felg, men et par stag under kunne også være en billig start.HF-mx5T wrote:skal du stive selve chassiet, eller bare understellet/fjærer/dempere..
Tårnstag på tvers i bagasjerom feks er poengløst i en bil som mx5 pga designet og plassering av dempere.. halvbur stiver endel, ellers er det på med diverse stag på undersida av bilen for å knytte sammen punktene i understellet som holder bærearmer osv..
1996 1,8 brg,
- uggla
- 7200 RPM
- Posts: 1350
- Joined: 03 Aug 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 595
- Location: Oppegård
- Status: Offline
Står litt om dette i Hauk's prosjekt:
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... c&start=90
midtveis ned på siden.....
Det er forøvrig disse:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/362
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/361
Har montert dem selv og synes selv de hjalp. Merkbart stivere rundt om.
Billig var de og....
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... c&start=90
midtveis ned på siden.....
Det er forøvrig disse:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/362
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/361
Har montert dem selv og synes selv de hjalp. Merkbart stivere rundt om.
Billig var de og....
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Denne var det jeg mente, koster nok litt i frakt da 
http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... 20%2090-97

http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... 20%2090-97
Hmm, dette så jo veldig greit ut. Vanskelig å få på plass?uggla wrote:Står litt om dette i Hauk's prosjekt:
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... c&start=90
midtveis ned på siden.....
Det er forøvrig disse:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/362
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/361
Har montert dem selv og synes selv de hjalp. Merkbart stivere rundt om.
Billig var de og....
så jo bra ut, litt voldsomt i forhold til det jeg hadde sett for meg bare. regner med det blir noen "bars" i kombinasjon med et koni senkesett.biXen wrote:Denne var det jeg mente, koster nok litt i frakt da
http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... 20%2090-97
S.
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Enig. Men hvis du leser brukererfaringene så virker det som at dette gjør så stor forskjell at de stagene i forhold ikke hadde mye å si. Men som arildh nevner så er vel nyere modeller utstyrt med noen stag fra før også. Så det varierer nok.frifant wrote:så jo bra ut, litt voldsomt i forhold til det jeg hadde sett for meg bare. regner med det blir noen "bars" i kombinasjon med et koni senkesett.biXen wrote:Denne var det jeg mente, koster nok litt i frakt da
http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... 20%2090-97
S.