har problem med at radiatorvifta slutter å gå så snart jeg slår av motoren. Dette gjør at det begynner å koke i kjølesystemet når jeg slår av motoren.
Noen som har vært borti lignende problem? Har sjekket alle sikringene.
S.
Vifteproblemer
Moderator: Styremedlemmer
Ikke skilt i luftinntaket, og termostaten ser ut til å virke, for vifta slår på når motoren blir varm og den er i gang.KnutH wrote:Såvidt meg bekjent så skal ikke vifta gå når du slår av tenninga. Hvis bilen din koker når vifta stopper ligger nok problemet et annet sted. Jeg gjetter på at du har skilt i luftinntaket og/eller defekt termostat.
Termostaten styrer ikke vifta. Det gjør temp. føleren.frifant wrote:Ikke skilt i luftinntaket, og termostaten ser ut til å virke, for vifta slår på når motoren blir varm og den er i gang.KnutH wrote:Såvidt meg bekjent så skal ikke vifta gå når du slår av tenninga. Hvis bilen din koker når vifta stopper ligger nok problemet et annet sted. Jeg gjetter på at du har skilt i luftinntaket og/eller defekt termostat.
Termostaten styrer gjennomstrømningen av vann til radiatoren.
Kan være tett radiator også (Inn-/utvendig)
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
- fatlaces
- 4200 RPM
- Posts: 436
- Joined: 08 Feb 2005, 01:00
- Location: Sarpsborg
- Contact:
- Status: Offline
Jeg hadde problemer med at min kokte. Det viste seg at radiatorlokket ikke åpnet og lukket slik det skal. Så vi tok en kniv og skjærte litt av gummien rundt, så var problemet løst.arildh wrote:Prøv å bytt ut radiatorlokket ditt. Dette skal holde et vist trykk slik at vannet ikke koker så lett i motoren. Lokket svekkes over tid og resultatet er koking. Koster lite så det skader ikke å prøve.
Skader ikke å sjekke som arildh sier
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Kjøpte nytt radiatorlokk hos Hegre, problemet ble løst for 360 kroner...(mye for et lokk, men billig for problemet)fatlaces wrote:Jeg hadde problemer med at min kokte. Det viste seg at radiatorlokket ikke åpnet og lukket slik det skal. Så vi tok en kniv og skjærte litt av gummien rundt, så var problemet løst.arildh wrote:Prøv å bytt ut radiatorlokket ditt. Dette skal holde et vist trykk slik at vannet ikke koker så lett i motoren. Lokket svekkes over tid og resultatet er koking. Koster lite så det skader ikke å prøve.
Skader ikke å sjekke som arildh sier