Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
fatlaces wrote:Syns Z3 har litt for "snille" linjer, akkurat som mx-5.
Z4 derimot, pokker for en tøff bil!
Hadde jeg hatt pengene hadde jeg gått for Z4, uten tvil.
Gjerne en 3.0 med M sportsunderstell. (og gjerne en ess ts2 supercharger
Syns S2000 også er veldig fin, men tror den kan bli litt stiv for daglig bruk. men veldig spennende motor.
Er enig med deg i den. Har gått og siklet på både Z4 og S2000 lenge.
De fleste Z4 er jo 2.2-literen, og den går jo ikke akkurat kjempebra. S2000 er sinnsyk dyr - nypris i 1999 var under 500k, og idag skal folk ha 330k for en rævkjoert 7 år gammel bil med 2-liter.
Z4 har vel det beste designet på markedet når det gjelder roadstere o.l. Selv Brera når ikke opp her, da den er for stor.
Dog skjoenner jeg ikke at dere har lagt Z3 for hat. Den har personlighet, og er da ikke så spesiell i designet. Er det noen som har tapt et streetrace her?
Z3 Coupe er en av de mest spennende bilene fra 90-tallet.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Froden wrote:Virker som om vi konvergerer om noe få biler her som det ikke er tvil om:
Mazda MX-5 Mazdaspeed
Honda S2000
BMW Z4
Kanskje moderator kunne legge inn en mulighet for avstemming her?
Mellom de tre bilene eller flere ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Froden wrote:Jeg tror BAE får svare på dette siden han startet tråden.
Ikke noe problem å lage en avstemning hvis det er ønskelig..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Ingen som har snakket noe særlig Porsche Boxster her. Har ikke kjørt en , men jeg registrerer at den har fått svært gode kritikker og har visst en fantastisk balanse. (i motsetning til storebror 911) jmf. bl.a ViMenn Bil. Designet er bra og en Porsche er jo en Porsche. Noen som vet mer om denne eller har prøvd en...?
Honda s2000 virker jo også veldig kul. VTEC og 9500 rpm....! Jeg girer med enn gjerne ned til 2nde gir....
Men vi må jo bare innse at MX5en er ett j**a godt kompromiss mellom sport/komfort/økonomi/fornuft og følelse.
Eller hva med Barchetta....
Mine 50 øre.
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
uggla wrote:Ingen som har snakket noe særlig Porsche Boxster her. Har ikke kjørt en , men jeg registrerer at den har fått svært gode kritikker og har visst en fantastisk balanse. (i motsetning til storebror 911) jmf. bl.a ViMenn Bil. Designet er bra og en Porsche er jo en Porsche. Noen som vet mer om denne eller har prøvd en...?
Jeg har prøvd flere stykker og alle motoralternativ. Riktig nok ikke nyeste modellen, men dog...
Liker Boxster veldig godt, og er vel mitt eneste alternativ til MX-5/MSM hvis vi snakker roadstere. MX-5 er hakket mer leken, men det veies opp av nydelig motor og topp kvalitet. De av mine kompiser som har eid en, eller fler, er veldig fornøyd.
Det ser ut som det kan bli en del Mazdaspeed på vei til landet her snart
Jeg synes Boxster er en sinnsykt pen bil. Men for meg så er det 911 om jeg skal ha Porsche, og sånn er det med den saken. Mazdaspeed har kraften alle MX-5 burde hatt, har det peneste utseendet og er brukt litt ekstra på slik at det rett og slett er en knall bil. Men nå har jeg ikke kjørt den enda selv. Men det høres ut som den tar seg av alle små ting man ikke liker med sin egen NB men som likevel ikke er nok til å gå til en annen bil
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Boxter i standard utgave som jeg fikk teste er litt treig og tung. Ellers er den veldig fin og utstyrt med bremser og hjul som sikkert tåler det dobbelte av effekten. Utrolig bra byggkvalitet og veldig bra skjermet i coupeen med taket nede. Turbokonvertert boxter med 400+ gamp må være midt i blinken.
Det negative må være at den er like dyr å eie som de dyrere Porschene.
91BRG wrote:Har tidligere eid Mx5 og eier nå en S2000 å synes de har sine særtrekk begge to.
S2000 Virker litt mere "sintere" forfra men synes faktisk Mx5en er penere fra siden på avstand. Bakfra så blir det nok knock-out i S2k sin favør....
Morten
hvordan er S2000'en som hverdagsbil ?
har nesten luka den bort for jeg har hørt den er litt vel stiv og motor som trenger høyt turtall før man kjenner kruttet.
Liker veldig godt designet på S2000.
Og er det sant at den ikke har hanskerom ?
Opplys meg
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Det er vel rett å tolke det som en spøk. Urstygg, elendig kvalitet og FWD. Du må være ekstremt Italiofil og ha dårlig råd for eie noe slik. En Alfa Romeo Spider er et klart bedre alternativ hvis det må være italiensk.
Z8 er en klassisk skjønnhet, men det er en annen prisklasse.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
91BRG wrote:Har tidligere eid Mx5 og eier nå en S2000 å synes de har sine særtrekk begge to.
S2000 Virker litt mere "sintere" forfra men synes faktisk Mx5en er penere fra siden på avstand. Bakfra så blir det nok knock-out i S2k sin favør....
Morten
hvordan er S2000'en som hverdagsbil ?
har nesten luka den bort for jeg har hørt den er litt vel stiv og motor som trenger høyt turtall før man kjenner kruttet.
Liker veldig godt designet på S2000.
Og er det sant at den ikke har hanskerom ?
Opplys meg
Fikk desverre ikke kjørt bilen mye før jeg begynte å skru den fra værandre
Men bilen behøver turtall før den viser at det er en sportsbil ja, uten tvil. Synes ikke bilen er så mye stivere enn en senka Mx5 egentlig. Kansje en aning stivere bak isåfall.
Handskerom har den, men ikke på den "vanlige" plassen, det finnes flere rom i midtkonsollen og mellom setene.
Når den kommer ut på veien igjen så kan jeg kansje gi en litt mere fyldig tilbakemeld. men da er bilen såpass modifisert at det kansje ikke finnes sammenligningsgrunlag lengre..
Morten
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.