Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
biXen wrote:Hmmm. Peiling på hvor lenge dekka må hvile etter man har kjørt til der man fyller dekk? Siden de blir jo varme og høyere trykk på veien da.
Økningen i temperatur på dekka mens man kjører på vanlige veier bort til Essoen er nok neglisjérbar.
En annen ting er at det er store avvik mellom målerene til de forskjellige bensinstasjonene. Flere pund. Så enten bruk en fast stasjon som referanse, eller skaff en slik lommesak - som NAF mf. driver og pusher på oss. Får vel digitale målere også.
Når jeg drev på litt aktiv på bane for etpar år siden, så målte mekanikeren temperaturen på dekka på tre punkter (hver kant og på midten) når vi kom inn i pitten. Forteller faktisk endel om dekktrykk, hjulvinkler etc. er satt opp riktig.
Edit: Og jeg har glemt hele sommer/vinter-problemstillinga. Men vi prater vel primært om sommerdekk her.
Det ante meg, og er klar over avviket ja, prøver å teste samme plass, men måtte prøve noen andre plasser for å prøve å få en pekepinn på hva som var rett
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black