Det som jeg synes er utrolig sjarmerende med mx-5'en er hvor morsom den er på småveier i lave hastigheter(50-60km/t).
Hvordan er Z4 på det området?
litt usikker på hva jeg skal gjøre
Moderator: Styremedlemmer
- fatlaces
- 4200 RPM
- Posts: 436
- Joined: 08 Feb 2005, 01:00
- Location: Sarpsborg
- Contact:
- Status: Offline
fortsatt morsomt, men på en litt annen måte.Stalfa wrote:Det som jeg synes er utrolig sjarmerende med mx-5'en er hvor morsom den er på småveier i lave hastigheter(50-60km/t).
Hvordan er Z4 på det området?
jeg hadde ingen hjelpemidler i mx-5'en min, ingen servo, ikke abs.. no nothing, så den direkte kontakten med veien er ikke der. du kjenner ikke hver stein eller ujevnhet rett opp i rattet. du kjenner veien, men på en annen måte.
Z4 er ingen mx-5 versjon 2.
det er 2 heelt forskjellige biler som du også kjører annerledes.
føler det er mer en comfy cruiser enn hva mx-5'en er (iallefall i forhold til min)
så småveier i 50 - 60 blir bare å slappe av og svinge på rattet egentlig, ikke så engasjerende som før.
i 80 - 90 derimot er det veldig engasjerende.
grep i bøtter og spann og masse krefter. hvis du tør å stole på bilen kan du ha det veldig gøy

jeg har bare hatt bilen i to dager, så jeg har ikke fått kjørt så altfor mye. kan komme med mer inntrykk senere. men fikk tatt meg en tur i 100 sone i dag, og der leverte den veldig bra.
foreløpig er jeg mest imponert over motoren.. silkemyk og rå på en gang, veldig bra kombinasjon
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Ikke overraskende det du skriver, er man ute etter det bilen gir, så er det nok rette bilen, men det finnes jo så mange gøye veier med 50/60-grense
(og 80-grenser hvor det er umulig å holde mer enn 60 i svingene)
bilen var da fin, og du får nok mange fine stunder i den,
som du sier på en litt annen måte enn i en MX-5.
Gratulerer
(og 80-grenser hvor det er umulig å holde mer enn 60 i svingene)

bilen var da fin, og du får nok mange fine stunder i den,
som du sier på en litt annen måte enn i en MX-5.
Gratulerer

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Posts: 576
- Joined: 28 Feb 2007, 01:00
- Medlemsnummer: 670
- Location: Solbergelva
- Status: Offline
Jeg må bare hive meg inn og gratulere så mye. Jeg syns faktisk det var en riktig fin bil du har funnet deg. Jeg er så heldig at jeg kan ha 3 biler så jeg har helt andre kriterier jeg ser etter når jeg køper meg mx-5. Jeg kan godt forstå at du velger en bil med mere komfort ut fra det du sier og gratulerer igjen
.

-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
Z4 er en helt akseptabel bil og et HAAAAAV bedre en Z3.. Gratulerer med en pen bil.
.. men nå skjønner jeg ikke hvorfor enkelte i denne tråden sammenligner Z4 med en Miata/MX-5? Den billigste Z4 ligger på 350000 for en 2003 modell med 170 hk, og det er ca 100000 mer enn det en Mazdaspeed fra 2004 med 170 HK koster.. Det er m.a.o. biler i to vidt forskjellige prisklasser..
.. og for ordens skyld... jeg er ikke tvil om hva jeg hadde valgt..
.. men nå skjønner jeg ikke hvorfor enkelte i denne tråden sammenligner Z4 med en Miata/MX-5? Den billigste Z4 ligger på 350000 for en 2003 modell med 170 hk, og det er ca 100000 mer enn det en Mazdaspeed fra 2004 med 170 HK koster.. Det er m.a.o. biler i to vidt forskjellige prisklasser..
.. og for ordens skyld... jeg er ikke tvil om hva jeg hadde valgt..

1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Forskjellen er der, men ikke fullt så stor som du skriver, vil jeg påstå..
hvis man ser bort fra årsmodell da, men alle små roadstere kan sammenlignes etter min mening, og det er blitt gjort i mange tester.
Mx-5/Miata har alltid blitt beskrevet som "en bil der du får mer for mindre penger"
høyere kvalitet og mer kjøreglede pr krone, så kan man diskutere hva den hadde kostet med et annet merke i grillen..
så jeg synes man kan sammenligne når det er ca samme bruksområde..
Jeg forstår godt at man velger Z4 eller andre alternativ,
men jeg vet også hva jeg hadde valgt,
det blir alltid et spørsmål om hva man prioriterer og synes er gøy/viktig
Det mest viktige her er at fatlaces lever ut sine ønsker,
det synes jeg er kanonbra... uansett hva det er
hvis man ser bort fra årsmodell da, men alle små roadstere kan sammenlignes etter min mening, og det er blitt gjort i mange tester.
Mx-5/Miata har alltid blitt beskrevet som "en bil der du får mer for mindre penger"
høyere kvalitet og mer kjøreglede pr krone, så kan man diskutere hva den hadde kostet med et annet merke i grillen..
så jeg synes man kan sammenligne når det er ca samme bruksområde..
Jeg forstår godt at man velger Z4 eller andre alternativ,
men jeg vet også hva jeg hadde valgt,
det blir alltid et spørsmål om hva man prioriterer og synes er gøy/viktig
Det mest viktige her er at fatlaces lever ut sine ønsker,
det synes jeg er kanonbra... uansett hva det er

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- fatlaces
- 4200 RPM
- Posts: 436
- Joined: 08 Feb 2005, 01:00
- Location: Sarpsborg
- Contact:
- Status: Offline
mx-5 er en kjempe bil! digger den. svingete veier blir til en fest!
og jeg kjørte på mye svingete veier da jeg kjøpte mx-5'en, dvs jeg aktivt oppsøkte dem
nå bruker jeg bil stort sett på motorveier og litt cruising i sentrum når det er fint vær.
og Z4'en dekker derfor mitt bil-behov
og jeg kjørte på mye svingete veier da jeg kjøpte mx-5'en, dvs jeg aktivt oppsøkte dem

nå bruker jeg bil stort sett på motorveier og litt cruising i sentrum når det er fint vær.
og Z4'en dekker derfor mitt bil-behov

Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)