NSK arrangerer banekjøring lørdag 28. juli. Det blir kjøring hele dagen og helt sikkert mye morsomme ting som møter opp.
For ferskinger blir det arrangert egne heat som er absolutt å anbefale om det er første gang på bane.
Om ikke man skal kjøre er det uansett en Fortreffelig tur å kjøre MX5 til og fra Rudskogen. Håper flere møter opp og sier hei.
Mere info + program ligger her:
http://www.sportsvogn.no/index.htm
Banekjøring med NSK lørdag 28. juli HELE DAGEN!
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Hehe.... Jeg har sagt ca. 100 000 ganger at jeg skal ta en tur på Rudskogen i år. Men, det kommer ting i veien hele tida...
Skal se hva jeg får til til Lørdag. Blir garantert ikke kjøring. Bilen føles som en svamp, og de nye bremsene er ikke på ennå. Får ta det igjen neste år....

Skal se hva jeg får til til Lørdag. Blir garantert ikke kjøring. Bilen føles som en svamp, og de nye bremsene er ikke på ennå. Får ta det igjen neste år....
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
Jeg kommer etter alt å dømme over fjellet i kveld, og satser på kjøring i mårra. Hadde igrunn tenkt å melde pass pga. dårlige meldinger, men etter å ha snakket med Storm i dag så ombestemte jeg meg 

Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
Jeg og Harald kommer som tilskuere (desverre). Jeg må spare litt cash til Nürburgring. Været ser ut til å bli sånn passe også: http://full.storm.no/vgnett/Vaer.aspx?u ... maplevel=5
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Ser ut til at jeg kjører full bil til Rudskogen i morra jeg også. Blir nok tidtakere for Stian da 

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
Tok sin tid å oppdatere her iogmed jeg stoppet en uke på hytta i Valdres på veien tilbake... Men turen over til Rudskogen var iallefall kanongøy og svært lærerik for en stakkar som aldri har kjørt på annet enn go-cart baner 
Selve treffet var som jeg hadde håpet, veldig profesjonelt gjennomført! Seriøse folk som arrangerte og det var både obligatoriske førermøter og teknisk kontroll med måling av bremsevæske, etc. Ikke noe tull og tøys. Kanskje med unntak av en tulling i en Porsche 944 som røykla banen og hindret folk i å komme forbi. Heldigvis ble flaggvaktene etthvert klar over han og han ble svartflagget flere ganger
Ellers mye rå biler i både lisensklassen og åpen klasse. Se bildelink nederst på siden.
Sånn teknisk funket bilen høvelig bra, men var likevel et par issues som oppstod iløpet av dagen:
- Overoppheting. Iløpet av dagen fikk motoren stadig tøffere jobb med å kjøle seg ned mellom heatene, og på slutten av dagen kunne jeg kun kjøre 2 harde runder før jeg måtte i pit. Oljekjøler og større radiator står på ønskelisten!
- Dekkslitasje. Mine nye Toyo R888 dekk fikk virkelig kjørt seg... Var mange høyresvinger, så venstre foran så ikke bra ut etterpå! Kom seg litt etter at jeg begynte å roe meg ned litt i den lange svingen før langstrekka.
- Veigrep ut av svinger. Og da spesielt opp fra slaktern! Turbo og åpen diff gjorde det svært vanskelig å komme godt ut av slaktern og et par andre svinger.
- Mangel på tidtakning. Må si jeg virkelig savnet tidtakning. Vanskelig å vite om de forskjellig sporvalgene man prøvde gav resultat i lavere tider... Arild klokket meg visstnok inn til rundt 1.13 på en av rundene. Ryker vel etterhvert på en smell og bestiller en Racelogic Performanceboks som Arne hadde montert i Exigen.
Ellers var det jo synd at Roadsport MX'en til Knut Sørli aldri kom seg på banen. Skulle vært moro å sett den i aksjon....Også svært hyggelig å møte de av dere som kom nedover. Takk til HF for gode råd fra "kartleserstolen" og til Arild for prøvetur i MSM'en!

© Brian Elvesæter - flere bilder fra treffet her og hos Norsk Sportsvogn Klubb

Selve treffet var som jeg hadde håpet, veldig profesjonelt gjennomført! Seriøse folk som arrangerte og det var både obligatoriske førermøter og teknisk kontroll med måling av bremsevæske, etc. Ikke noe tull og tøys. Kanskje med unntak av en tulling i en Porsche 944 som røykla banen og hindret folk i å komme forbi. Heldigvis ble flaggvaktene etthvert klar over han og han ble svartflagget flere ganger

Sånn teknisk funket bilen høvelig bra, men var likevel et par issues som oppstod iløpet av dagen:
- Overoppheting. Iløpet av dagen fikk motoren stadig tøffere jobb med å kjøle seg ned mellom heatene, og på slutten av dagen kunne jeg kun kjøre 2 harde runder før jeg måtte i pit. Oljekjøler og større radiator står på ønskelisten!
- Dekkslitasje. Mine nye Toyo R888 dekk fikk virkelig kjørt seg... Var mange høyresvinger, så venstre foran så ikke bra ut etterpå! Kom seg litt etter at jeg begynte å roe meg ned litt i den lange svingen før langstrekka.
- Veigrep ut av svinger. Og da spesielt opp fra slaktern! Turbo og åpen diff gjorde det svært vanskelig å komme godt ut av slaktern og et par andre svinger.
- Mangel på tidtakning. Må si jeg virkelig savnet tidtakning. Vanskelig å vite om de forskjellig sporvalgene man prøvde gav resultat i lavere tider... Arild klokket meg visstnok inn til rundt 1.13 på en av rundene. Ryker vel etterhvert på en smell og bestiller en Racelogic Performanceboks som Arne hadde montert i Exigen.
Ellers var det jo synd at Roadsport MX'en til Knut Sørli aldri kom seg på banen. Skulle vært moro å sett den i aksjon....Også svært hyggelig å møte de av dere som kom nedover. Takk til HF for gode råd fra "kartleserstolen" og til Arild for prøvetur i MSM'en!

© Brian Elvesæter - flere bilder fra treffet her og hos Norsk Sportsvogn Klubb
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX