Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei, kjøper en mx5 1992 mod på torsdag ;D Men lurer på om jeg er nødt til å kjøpe meg hardtop til vinteren eller går det bra uten?
Og hvor jeg kan få kjøp turbo kit *billig* og low pro lyktene som jeg ser noen av dere har
billig turbosett vet jeg ikke helt. Men det er et HKS sett til salgs på AutoDB
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Heisann!
Jeg har ikke hardtop på min og har kjørt den en hel vinter uten noen problemer.. Dette er på østlandet og til tider beinkaldt ute, men varmeapparatet er veldig bra.. Setter den på full varme på beina så føler en at man blir svidd etter en stund.. Hehe.. Nå skal det sies at jeg har den i garasje og varm garasje på jobben under vinterperioden..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
Okay, men jeg har da ingen garage. Så den må stå ute hele tida. Hvordan er kjøre egenskapene på snø? Legger den seg *brei* i vær sving eller går det ann å kjøre trykt uten å gli så fort ut? Tar den seg bra fram i oppoverbakker?
Avhenger av hvor du bor. I Stavanger hvor vi har en uke med vinter så er det ingen problem. God kupevarmer også. Men jeg har hardtop uansett da, synes det ser litt kult ut
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Trenger ikkje hardtop på de, varmeapparatet funker bra. eg har hatt mine turer over fjelloverganger osv, på det kaldeste, litt extra kler bør man ha selvfølgelig, men er ikkje så mye bedre i dama sin golf iv, og om den ligger bredt ja, men man kan velge det selv.. Overraskende grei på vinterføre. ikke like god som dama sin golf da, men den er 4x4drift på, men min mx har aldri stoppet opp noen plass, enda den er selvfølgelig senket endel,, slenger inn ett bilde så du ser hvordan det går på ubrøyta vei..
rasmus wrote:Okay, men jeg har da ingen garage. Så den må stå ute hele tida. Hvordan er kjøre egenskapene på snø? Legger den seg *brei* i vær sving eller går det ann å kjøre trykt uten å gli så fort ut? Tar den seg bra fram i oppoverbakker?
Kansje et trekk av noe slag er å foretrekke? Kjøreegenskaper avhenger stort etter hvem som sitter bak rattet. Jeg vil si at dette er en av de bedre bilene med trekk på 2 hjul jeg har kjørt på vinterføre. Kjører du fornuftig så slenger bilen kun når du vil
===================
Nåværende biler og fremkomstmiddel:
Bil: 1995 Mazda MX5 1,8 16v Farge: For det meste BRG.
Bil: 2001 BMW 520i
Fremkomstmiddel: 2004 VW Transporter
EX.: 1990 Mazda Miata 1,6 16v
===================
Selvsagt er det mulig å kjøre i "telt" året rundt, men jeg vil nå likevel legge til at de 12000 svenske kronene og turen til Stockholm jeg i min tid brukte for hardtop min er antagligvis de BEST brukte pengene jeg har slengt ut på bilen min..
For det første SER bilen kanonfin ut med hardtop... (i samme sølvfarge som bilen). Flere som har sagt til meg at bilen er PENEST med hardtop'en på.
For det andre er bilen stivere og mye mer kompakt i karosseriet med hardtop'en på. Derfor føles bilen betraktelig mer solid ut på dårlige vinterveier.
Det er også mye mindre støy innvendig med hardtop'en på, og den (tross alt) isolerer bedre enn den tynne kalesjen.
og sist men ikke minst, jeg forestiller meg at å bruke hardtop om vinteren forlenger levetiden på softtop'en med mange mange år...
i det hele tatt... jeg kjørte 2 vintere uten hardtop, og nå de siste 5 med hardtop... og den erfaringen gjør at når jeg nå ser det blir solgt hardtop'er til under 10000,- hadde jeg løpt som gal for å skaffet meg en hvis jeg ikke selv hadde..
Fikk akkurat vite at Venstre brensekalipper bak er gåen, Lønner det seg med et rep-sett eller bare å kjøpe en ny(brukt)?
Også lurer jeg på hvor bremserøret foran på høyre side går, om jeg blir nødt til å ta ut motoren for å bytte bremserør? Kommer bare flere og flere feil med denne bila hehe, men må jo ofre litt for skjønnheten <3