Import - Co2 avgift
Moderator: Styremedlemmer
-
- 0 RPM
- Posts: 26
- Joined: 18 Sep 2004, 02:00
- Location: Lørenskog
- Status: Offline
Import - Co2 avgift
Jeg har tenkt til å importere en NB, men er usikker på modellår. På nettsidene til tollvesenet står det at alle biler som er førstegangsregisrert etter 01.01.2001 skal det brukes Co2 utslipp som grunnlag for beregning av engangsavgift. Med utslipp på 215g/Km (146 hk) er ikke akkurat NBen miljøvennlig.
Jeg har tatt utgangspunkt i en bil til EUR 10.000, 146HK, f.gangsreg enten 01.12.2000 (slagvolum er grunnlag for avgift) eller 01.01.2001 (Co2 beregning).
Avgiftene etter Co2 beregningen blir på hele 101.000,-
Med slagvolum blir avgiften på ca 82.000,-, en forskjell på kr 19.000,-.
Ser det ut som om jeg må velge en 2000 modell?
Jeg har tatt utgangspunkt i en bil til EUR 10.000, 146HK, f.gangsreg enten 01.12.2000 (slagvolum er grunnlag for avgift) eller 01.01.2001 (Co2 beregning).
Avgiftene etter Co2 beregningen blir på hele 101.000,-
Med slagvolum blir avgiften på ca 82.000,-, en forskjell på kr 19.000,-.
Ser det ut som om jeg må velge en 2000 modell?
-
- 0 RPM
- Posts: 26
- Joined: 18 Sep 2004, 02:00
- Location: Lørenskog
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Eg vil påstå at faceliften er verdt mer en 20000,- mye fetere utseende med bedre lys, nyere interiør. pluss om dere velger 1,8 så har vel den denne nye forbedret toppen, som funke som vtec hos honda.. Understellet er eg usikker på, men tror at facelift har mye av alle disse avstiverne..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
med tanke på alle fordelen med faceliften ville jeg ikke vært i tvil.. 20 000 er lite penger i den sammenhengen.. har aldri likt NB, men i facelift må jeg innrømme at jeg synes de ser bra ut..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
-
- 0 RPM
- Posts: 26
- Joined: 18 Sep 2004, 02:00
- Location: Lørenskog
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Du kan jo argumentere med at brukbilverdien blir mye større.. Mye lettere å selge senere hvis det blir aktuelt..BlackSpecial wrote:Bra at dere er så positive! Nå har det seg slik at kona er med på denne moroa. Er det noen som tør å prøve å overtale henne eller?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
jeg leste setningen som at "Kona er jo med på moroa a og" og tenkte: Hva er problemet da??? hehe. men skjønte setningen etter å ha lest den en gang til..BlackSpecial wrote:Bra at dere er så positive! Nå har det seg slik at kona er med på denne moroa. Er det noen som tør å prøve å overtale henne eller?
gi meg nummeret så skal jeg overtale jeg! Har overtalt kona mi til å ta inn bil fra tyskland jeg.. hehe.. der ble det 143 hester isteden for 120 + navi... nå ser det jammen ut som det blir 18" også. thihi (mazda 6)
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition