Har klart å ryke vaieren til vindusheisen på sjåførsiden.
Har hatt bilen inne hos 2 forskjellige bilmekanikere, men ingen klarer å løse problemet. Fra før av har jeg bestillt inn de vaierkablene fra MX5-parts.
Da jeg snakket med Hegre om de kunne løse det, nektet de å sette inn ny vaier, de bestillte bare inn helt ny vindusheis, som kostet 2500,-
Noen i Rogaland området som selv har vært borti dette og kunne hjulpet meg for en liten slant penger?
Vaier røket - vindusheisen
Moderator: Styremedlemmer
Det er en
hekkans jobb, men fikset det da selv forrige helg. Største problemet er å få tvinna kablen inn på vinna. Kjøpte du bare kabler, eller kjøpte du ny trommel også? Det anbefales i alle fall. Du bør også ta ut hele innmaten og montere det ferdig på en arbeidsbenk.
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/227
Send meg en PM, så ser vi hva vi får til.
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/227
Send meg en PM, så ser vi hva vi får til.
- Sophus
- 500 RPM
- Medlemsnummer: 662
- Status: Offline
Jeg hadde samme problem. Løsningen var å ta av dørtrekket på den andre døra og se hvordan det var gjort der. Etter å ha løsnet heismotoren så tredde jeg vaierene på plass i festene til vindusheisen. Deretter skrudde jeg justeringskruene helt i bunn på heismotoren. Trakk inn vaierene og tredde dem på trommelen. Det var trangt. derfor viktig at justerskruene er helt inne. Deretter jutsterte jeg kabelstrammeren og prøvekjørte heisen. Til slutt satte jeg heismotoren på plass igjen. Fant ut at ved å løsne vindusskinna nærmest hengslene (bolten sitter under døra) Så ble det lettere å snike motoren ut og inn.
/Tor
Mx5 1993 1,8 laguna blå
V70 D5 2003
C30 D5 2007
Mx5 1993 1,8 laguna blå
V70 D5 2003
C30 D5 2007
- Miatapowers
- 7200 RPM
Jeg har også gjort det 2-3 ganger, og er enig med Stian. Første gang gjorde jeg det på den "gynokologiske" måten når det stod i bilen, men det enkleste er å få ALT ut av døren og opp på arbeidsbenken.. (eller kjøkkenbenken i Stian sitt tilfelle..StianOppistov wrote:Har gjort dette 3 ganger nå. jobben er egentlig enkel når man tar ut alt, første gangen så byttet eg når det stod i bilen, aldri mer, de andre gangene tok eg hele mekanismen ut og på kjøkkenbordet, da gikk det greit..

MEN ! Etter å ha gjort det 2 ganger, en på hver side, og det etter 4 år røk på ny, byttet jeg til den vaierfrie løsningen fra SFTmx5parts, og er KJEMPEFORNØYD med den. M.a.o. jeg vil ikke anbefale å flikke på det foreldet tullesystemet med vaier, men heller bytte hele opplegget. Jeg hadde også manuelle vinduer før jeg byttet, og fikk dermed også byttet til el-vindu.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
-
- 2000 RPM
Har også skiftet alle fire wirene, og etter min mening trenger man ikke være rakettforsker for å få dette til.
Tar man alt ut av dørene og i tillegg har en rep.håndbok, er det hele en relativt grei prosess.
Ser du har fått svar av et par medlemmer i Stv-området, så da ordner det seg sikkert:)
Tar man alt ut av dørene og i tillegg har en rep.håndbok, er det hele en relativt grei prosess.
Ser du har fått svar av et par medlemmer i Stv-området, så da ordner det seg sikkert:)
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia